۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۲۰۰۹۴
در تهران؛

دوره آموزشی توجیهی مبلغان مدارس امین و طرح هجرت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی توجیهی مبلغان و مبلغات مدارس امین و طرح هجرت به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران در مجتمع شهید مختار سلیمانی تهران برگزار می‌شود.
مدارس امين

حجت‌الاسلام وحید بابادایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دوره آموزشی توجیهی مبلغان و مبلغات مدارس امین و طرح هجرت خبر داد و گفت: این همایش فردا و پس فردا با حضور 250 نفر از مبلغان و مبلغات در مجتمع شهید مختار سلیمانی تهران برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در صبح روز نخست این دوره حجت‌الاسلام کبیریان مدیر حوزه علمیه استان تهران و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخرانی می‌کنند، افزود: حجت‌الاسلام پناهیان روش تربیتی خود که ویژه روحانیانی است که در مدارس آموزش و پرورش تبلیغ می‌کنند را بیان خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام بابادایی با اشاره به برگزاری طرح آموزشی دین فطری در بعد از ظهر روز نخست این دوره، ابراز داشت: این دوره به هدف خلقت انسان اشاره دارد که انسان با شناخت خدای بی نهایت و جایگاه خودش، ذاتا میل به خداوند و خوبی‌ها دارد و از مسیر شیطان دور می‌شود.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که حجت‌الاسلام تقوی از مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم در روز دوم این دوره سخنرانی می‌کند، اظهار داشت: طرح تربیتی مدارس امین که وی از نویسندگان آن است، 10 شاخصه اصلی دارد و ایشان به تبیین این شاخصه‌ها می‌پردازد که اگر به آن برسیم، توانسته‌ایم نتیجه مطلوبی را از مدارس امین بگیریم.

 

حجت‌الاسلام بابادایی بیان داشت: مبلغان در این دوره افزون بر این‌که درباره موضوعات مطرح شده اطلاعات لازم را کسب می‌کنند، با شیوه بیان این مباحث برای نسل جوان هم آشنا می‌شوند.

 

وی ابراز داشت: روحانیان طرح هجرت، مبلغانی هستند که به همراه خانواده خود حداقل به مدت یک سال به مناطق مورد نیاز هجرت می‌کنند و بیشتر آنها بیش از چهار سال در مناطق حضور دارند که از جهات مختلف بسیار مؤثر بوده است.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: این دوره به منظور انسجام بخشی و هماهنگی بین مبلغان است تا در سال تحصیلی جدید بهتر بتوانند به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند./956/ت302/ب4

ارسال نظرات