۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۰۱۶۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگا‌ه‌های آذربایجان‌شرقی:

ماهواره عامل رفاه‌زدگی و مادی‌گرایی جامعه شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: ماهواره نه تنها به رفاه‌زدگی و مادی‌گرایی ما دامن زده، بلکه اسباب فروپاشی خانواده‌ها همچنین افزون شدن جرم و جنایات را زمینه‌ساز شده است.
حجت الاسلام اصغر نقدي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان شرقي

حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان ایران اسلامی پرداخت و اظهار داشت: از آن جا که هر فرد مسلمان به لحاظ ایدئولوژیک دارای یک سری مبانی اعتقاداتی است، باید از این مرزهای اعتقادی دفاع بکند.

 


وی با تأکید بر این‌که مسائل علوم انسانی و فرهنگی تک سببی نیستند، خاطرنشان کرد: مهم ترین دشمن در عرصه اعتقادات، شبهات، خرافات و تلقین های نادرستی است که از سوی رسانه های غربی با رنگ و لعاب زیبا به مسلمانان جهان عرضه می شود، البته گسترش دامنه افراطی‌گری نیز به تازگی بر این مقولات افزوده شده است.

 


حجت الاسلام نقدی ادامه داد: ماهواره مانند رادیو، تلویزیون و سایت های اینترنتی، رسانه محسوب می شود و تمامی برنامه های آن دارای پیام است که این پیام‌ها اکثرا دارای محتوای مخرب فرهنگی و تربیتی است و در فیلم ها حتی تبلیغات به بیننده بی توجهی به معنویات و پیروی از هوای نفس را القا می‌کند.

 


عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: امروز یکی از معضلات مهمی که گریبان گیر جامعه اسلامی ما شده، گرایش خانواده های ایرانی به شبکه های ماهواره‌ای و تبعات بسیار خطرناک آن است، که به نظر می‌رسد این مسأله در تخریب ارزش‌های دینی به کار گرفته شده است.

 


وی تصریح کرد: متأسفانه مسأله رفاه و رفاه زدگی جزو عواملی است که یاد خدا، معاد و آینده نگری را از ذهن انسان دور می کند و فرد پیوسته در فکر سرگرمی های دنیوی به سر می برد؛ ماهواره نه تنها به رفاه‌زدگی و مادی‌گرایی ما دامن زده، بلکه اسباب فروپاشی خانواده‌ها همچنین افزون شدن جرم و جنایات را زمینه‌ساز شده است.

 


حجت الاسلام نقدی افزود: این مشکل در ایران که دارای سنت‌ها، آداب، اعتقادات و فرهنگ کهن و اصیل است، بسیار خطرناک بوده و تهدیدی بسیاری جدی به شمار می رود، باید دانست؛ زمانیکه انسانیت، حریم های شخصی، خانوادگی و... از بین برود، چنین جامعه ای از درون خالی شده و با تلنگری در هم می ریزد.

 


وی با تأکید بر این‌که اغراض سیاسی پشت پرده تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، گفت: از آنجاکه دشمنان با تهاجم نظامی موفق به پیشبرد اهداف خود نشده اند، این بار از راه فرهنگ و با کمک گرفتن از ابزارهایی مانند ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی و... به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رسانه‌های وابسته به غرب به ویژه رژیم صهیونیستی سعی دارند مردم به ویژه جوانان را از راه القای شبهات، خرافات و سخنان غیر واقعی نسبت به علوم دینی و اسلامی دل سرد کرده و به نوعی شیعیان را به کشمکش میان نفس و دین دعوت کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات