۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۲۰۴۴۶
دادستان کل کشور:

راه حضرت امام پر رهروتر از هر زمان دیگری است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور در یادواره شهدای نعیم آباد دامغان گفت: خداوند کریمانی را فرستاده تا انسان در پرتو ارتباط با آنها به کرامت برسد و بی‌تردید در این عالم هیچ کس جز در پناه وحی الهی به چنین مقامی نمی‌رسد.
دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور شب گذشته در اولین یادواره 17 شهید والامقام روستای نعیم آباد دامغان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندارسمنان، امام جمعه، نماینده، فرماندار، و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی و انتظامی دامغان و فرماندار شاهرود، خانواده معظم شهدا و جمع بسیار کثیری از مردم شهرستان دامغان در حسینیه این روستا برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم، پیامبر اکرم و اهل بیت مکرم ایشان و مسیری که آنها نشان می‌دهند تنها راه مطمئن رسیدن به کرامت انسانی است.

 

وی با اشاره به این که بین مکارم اخلاق و محاسن اخلاقی تفاوت وجود دارد حال آنکه در اسلام بر حسن خلق با همسر، همکار، همسایه، همسفر، هموطن، هم کیش و همه انسان‌ها سفارش شده است، افزود: هنگامی‌که نبی مکرم اسلام هدف از رسالت خود را مکارم اخلاق بیان می‌کند یعنی این مهم بسیار فراتر از محاسن اخلاقی است و انسانی که بدین مقام دست‌یابد در خلوت و جلوت تنها خدا را می‌بیند.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسانی که دارای چنین روح بلند و عزت نفسی شده در هیچ زمان و مکانی مغلوب نمی‌شود، نه مغلوب نفس به‌عنوان دشمن درون و نه دشمنان بیرون از جن و انس، تصریح کرد: کسی که امیر نفس خود شود در عرصه عبودیت و بندگی به جایگاهی می‌رسد که جز آنچه رضای خدا را در بردارد رضایت او را جلب نمی‌کند و پروردگار نیز به او حیاتی می‌بخشد که در آن موت راه ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امام خمینی(ره) را نمونه بارز رسیدن به این جایگاه رفیع برشمرد و گفت: حیات امام، جاودانگی امام انقلاب امام، میراث و راه و مقصد و مقصود امام امروز با عزت‌تر و پررهرو تر از هر زمان دیگری است و مرزهای جغرافیایی بسیاری را در نوردیده و سرزمین‌های وسیعی تحت الشعاع این پیام و اندیشه الهی قرار گرفته‌اند که نشان از اوج بندگی یک انسان سالک و بندگی الی الله است.

 

وی با اشاره به تعبیری از ملاصدرا در حوزه زندگی انسانی خاطر نشان کرد: انسان سه زمینه برای لغزش دارد، اول شهوت که آدمی را از انسانیت دور می‌کند، دوم غضب که وقتی اوج می‌گیرد عقل انسان را ضایع می‌کند و سوم هوای نفس که اگر اوج بگیرد انسان را از عرصه عبودیت و بندگی خداوند خارج می‌کند.

 

دادستان کل کشور اضافه کرد: اگر انسان خود را کنترل نکند و در مسیر تربیت قرآنی و الهی قرار نگیرد این سه زمینه او را از طریق حق خارج می‌کند، انسان باید امیر نفس باشد تا به کرامت انسانی دست یابد حال آنکه نباید از یاد ببریم که بخشش تنها جلوه‌ای از کرامت و بر سه قسم بخشش مال، گذشتن از آبرو و نثار کردن جان است.

 

شهدا ابتدا به کرامت و سپس به شهادت نائل شدند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که شهدا پیش از شهادت به مقام کرامت دست یافتند، افزود: شهادت عبارت است از تقدیم جان در مسیر حق و کسی که به جایگاه کرامت نرسیده باشد هرگز جان خود را در راه خدا فدا نمی‌کند اما شهدای ما از شیرینی‌های دنیوی و بهترین آرزوهایشان گذشتند و آرزو کردند که محاسنشان در طریق الی الله با خونشان رنگین شود.

 

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: امروز شهدای ما مقابل جاهلیت مدرن ایستاده‌اند، ظلم‌های بسیاری که هر روز در سطح جهان اتفاق می‌افتد نشانه و ثمره این جاهلیت مدرن است و سردمدار این تاریکی و جاهلیت کسانی هستند که تروریست‌های خونخوار را پرورش داده، تجهیز کرده و به جان مسلمانان انداخته‌اند.

 

وی تصریح کرد: امروز کسانی که بدترین نوع شهوت‌رانی را به جان بشریت انداخته‌اند خود را مظهر تمدن می‌نامند در حالی که خداوند در قرآن و داستان قوم لوط به خوبی جایگاه آنان را توصیف کرده، آنان رای مردم کشورها برای تعیین تکلیف سرزمین خودشان را به رسمیت نمی‌شناسند و در عین حال خود را مدافع حقوق بشر می‌نامند./977/پ202/ج  
 

ارسال نظرات