۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۲۹۲
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان:

شناخت جایگاه حوزه علمیه از ملزومات طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با تأکید بر این نکته که طلبگی یک شغل نیست بلکه یک وظیفه و مسؤولیت است، گفت: هرکسی که وارد حوزه علمیه می شود، ابتدا باید جایگاه خود را بشناسد که این امر سبب همت، تلاش، و انگیزه مضاعف می شود.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه علميه خواهران اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) درچه که با حضور امام جمعه درچه و طلاب جدیدالورود برگزار شد، گفت: دو بال علم و تقوا لازمه یک زندگی طلبگی است.

 

وی در ادامه این مراسم با تأکید بر این نکته که طلبگی یک شغل نیست بلکه یک وظیفه و مسؤولیت است، ابراز داشت: هرکسی که وارد حوزه علمیه می شود، ابتدا باید جایگاه خود را بشناسد که این امر باعث همت، تلاش، و انگیزه مضاعف می شود .

 

حجت الاسلام ابطحی در رابطه با لزوم شناخت جایگاه هر طلبه در حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه مکان سربازگیری امام زمان و مکتب خانه امام باقر و امام صادق(ع) و محل تحصیل معارف و احکام الهی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: حوزه مکانی است که بر اساس تقوا پایه گذاری شده است و با تأمل به خروجی های آن که شخصیت هایی همچون شیخ طوسی، سید رضی، علامه مجلسی، شیخ انصاری و.. متوجه اهمیت این امر خواهیم شد.

 

وی تأکید کرد: نباید فراموش کرد که در چندین سال اخیر با عنایت و توجه رهبر انقلاب، کسب معارف و تعلیم معارف الهی در میان خواهران طلبه، ارتقای چشمگیری داشته است، چنانچه رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان یک پدیده عظیم و مبارک یاد کرده اند.

 

حجت الاسلام ابطحی در ادامه خطاب به طلاب اظهار داشت: شرط موفقیت یک طلبه، آن است که برای رضای خداوند درس بخواند، و با دوبال «علم و تقوا» زمینه نشر و گسترش آن را با وارد شدن به حیطه پژوهش و تحقیق به ثمر بنشانند.

 

در ادامه حجت الاسلام موسوی، امام جمعه درچه ضمن تبریک سال تحصیلی، خطاب به طلاب اظهار داشت: یک طلبه باید همانند آب کر باشد که با وجود شبهات هیچ تأثیری در آن به وجود نیاید.

 

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم، حوزه های علمیه خواهران قبل از انقلاب شروع به فعالیت کرده و پیوسته در حال پیشرفت است و گسترش آن از برکات انقلاب می باشد و همه ما باید سپاس گذار این نعمت الهی باشیم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات