۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۲۱۳۲۷
معاون فرهنگی اوقاف کشور خبر داد؛

ثبت 4 هزار موقوفه تا پایان سال جاری

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور از هدف گذاری برای ثبت 4 هزار موقوفه جدید تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته نزدیک به 2800 وقف در کشور داشتیم و این در حالی است که در شش ماه نخست سال جاری، بیش از 1800 وقف در کشور به ثبت رسیده است
حجت الاسلام شرفخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور، بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، درباره اجرای حل اشکال طرح های وقف این استان به گفت و گو پرداخت.
 
وی با اشاره به تدوین طرح جامع ترویج وقف در کشور در سال های گذشته، از هدف گذاری برای ثبت 4 هزار موقوفه جدید تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته نزدیک به 2800 وقف در کشور داشتیم و این در حالی است که در شش ماه نخست سال جاری، بیش از 1800 وقف در کشور به ثبت رسیده است که هدف گذاری تا پایان امسال، به 4 هزار وقف خواهد رسید.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که طرح مهر تحصیلی برای وقف نوشت افزار و لباس مدارس دانش آموزان بی بضاعت در 16 استان کشور آغاز و در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، بیش از 1400 دانش آموز را با بسته های حمایتی پوشاک، لوازم تحصیل و نوشت افزار تحت پوشش قرار داده ایم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور همچنین به اجرای روش های جدید برای ترویج فرهنگ وقف در راستای شعار همه واقف باشیم اشاره کرد و گفت: از مهم ترین این روش ها اوراق وقف است که در قالب آن، افراد بتوانند با پول کم و به صورت دسته جمعی واقف باشند.
 
وی از ساخت بیمارستان تخصصی در چهارمحال و بختیاری به روش وقف دسته جمعی اشاره کرد و ابراز داشت: سیاست ما در اوقاف کشور آن است که زمینه را برای ورود همه مردم جهت وقف فراهم آوریم و در این راستا بهترین طرح، وقف دسته جمعی است./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات