۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۱۳۹۶
29 شهریور؛

برگزیدگان همایش ملی فضا و فضایل معرفی می شوند

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه همایش ملی «فضا و فضایل» 29 شهریورماه در حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار می شود.
فضا و فضايل

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، فرزانه طالقانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با اعلام این خبر گفت: این همایش با هدف بررسی «نقش حوزه های علمیه در تحکیم عقاید بانوان طلبه» برگزار می شود.

 

وی افزود: از آنجا که تحکیم عقاید دینی و شناسایی عوامل تأثیرگذار بر آن، امری تعیین کننده و سرنوشت ساز به شمار می‌آید و با توجه به تاثیر عمیق محیط در تحکیم عقاید دینی، نباید از نقش عواملی چون محیط جغرافیایی، محیط خانواده، محیط جامعه، محیط تعلیم و تربیت، رسانه ها و غیره غافل شد و میزان تأثیرگذاری این عوامل را در فرآیند تحکیم عقاید دینی نادیده انگاشت.

 

طالقانی، نقش خانواده، جامعه، رسانه ها و عوامل محیطی در فرایند تحکیم عقاید دینی را از محورهای این همایش عنوان و تصریح کرد: در طی فراخوان مقاله این همایش در سطح ملی، حدود 69 مقاله از سراسر کشور در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 75 درصد مقالات مربوط به طلاب و اساتید این مدرسه است.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با اشاره به تقدیر از برگزیدگان مقاله در مراسم اختتامیه همایش، گفت: در این مراسم از دو کتاب تدوین شده در معاونت پژوهش نیز رونمایی می شود.

 

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه همایش «فضا و فضایل» 29 شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام محمد طلوع، ساعت 9:30 در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) واقع در خیابان امام خمینی47 برگزار خواهد شد./930/ت302/ب

ارسال نظرات