۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۲۱۷۰۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

حل مشکلات ازدواج در گرو همکاری سه جانبه دستگاه های اجرایی و قانون گذاری با حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: هماهنگی و همراهی قوای سه‌گانه و نهادهایی مانند حوزه علمیه با یکدیگر بسیاری از مشکلات ازدواج و ازدیاد نسل را برطرف کرده و مثمر ثمر خواهد بود.
حل مشکلات ازدواج در گرو همکاری سه جانبه دستگاه های اجرایی و قانون گذاری با حوزه علمیه است

فاطمه جان‌نثاری، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دلایل بالا رفتن سن ازدواج در کشور، گفت: عرف  جامعه ما به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی هنگام تحصیل نباید ازداوج کرد در حالی که با حمایت خانواده‌ها جوانان می‌توانند ازدواج به موقع خود را داشته و در کنار آن نیز به تحصیل خود ادامه دهند.

 

وی اظهار کرد: از دلایل دیگر، مسائل اقتصادی است چرا که سطح توقعات جوانان در مسائل اقتصادی بالا رفته است. به لحاظ اعتقادی، اعتقاد جوانان به خدا و ائمه(ع) خوب است اما در زمینه روزی رسانی مقداری باید تقویت شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) درباره عواقب تحدید نسل گفت: جوامع همیشه به نیروهای انسانی خود وابسته هستند و  یک جامعه هر چه به لحاظ نیروی انسانی بیشتر و قوی‌تر باشد، جامعه سرحال‌تر و پویاتری خواهد بود اما جامعه‌ای که نیروهای انسانی آن پیر باشد به طور قطع دچار ضعف می‌شود، برخی کشورها از نیروی جوان جوامع دیگر کمک می‌گیرند و به همین دلیل بسیاری از کارهای آن ها رو به رشد نیست.

 

جان نثاری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این که من در قیامت بر ازدیاد نسل مسلمانان افتخار می‌کنم، اظهار کرد: امروز بسیاری از خانم‌ها شاغل یا در حال تحصیل هستند و بچه‌دار شدن می‌تواند تحصیلات آن ها را عقب انداخته یا امنیت شغلی آن ها را به خطر اندازد به همین دلیل از بچه دار شدن ممانعت می‌کنند که لازم است در این زمینه دستگاه های مختلف به فکر رفع موانع و ارائه تسهیلات باشند.

 

 وی با اشاره به وظیفه دولت، مجلس و حوزه‌های علمیه در قبال ازدیاد نسل، گفت: هماهنگی و همراهی قوای سه‌گانه و نهادهایی مانند حوزه علمیه با یکدیگر بسیاری از مشکلات ازدواج و ازدیاد نسل را برطرف کرده و مثمر ثمر خواهد بود. مجلس در قانون گذاری قوانینی را تصویب کند که قابل اجرا باشد و اگر این دو نهاد در کنار حوزه علمیه که کارهای تبلیغی انجام می‌دهد، قرار گیرند می‌توانند موثر واقع شوند./807/ت302/ب5

 

ارسال نظرات