۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۲۳۷۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دولت فضای مجازی را کنترل کند

خبرگزاری رسا- عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی با اثرات مخرب فضای مجازی، گفت: ما از دولت انتظار داریم همانطور که از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری می‌کند و کشور ما در این راه شهدای بسیاری داده است، به کنترل فضای مجازی هم بپردازد.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی بیرجندی، عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی، شب گذشته در صحن جامع رضوی حرم مطهر گفت: انسان عاقل کسی است که به بهترین شکل از دنیا استفاده می‌کند تا رضای پروردگار را به‌دست آورد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شیعه کسی است که به فکر قلب، اندیشه و اعمال خودش باشد و برخلاف بعضی که کاریکاتوری و یک‌جانبه رشد می‌کنند، به رشد و آگاهی همه‌جانبه بیندیشد که به بیان قرآن کرین چنین کسانی اولو‌الألباب هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آگاهی در کنار عاطفه و عمل، سه بعد وجودی انسان را تشکیل می‌دهند که اندیشه کردن در حقایق عالم با هدف همین آگاهی است و این که در ابتدای زیارت‌نامه‌های ما سوره‌های توحیدی قرآن را آورده‌اند نیز با همین هدف انجام شده است.

 

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: این که گفته می‌شود بهشت زیر پای مادران است، صرفاً برای زحمتی که مادران در تولد فرزند متحمل می‌شوند نیست، بلکه به خاطر تربیت انسانی است بنابراین یک زن مسلمان باید بر خلاف الگوی غربی فمینیسم که پشت کامیون نشستن را افتخار می‌داند، به تربیت انسان افتخار کند.

 

حجت‌الاسلام بیرجندی در ادامه تشریح اخلاق اسلامی افزود: صله رحم باید سبب گره‌گشایی از افراد و رفع مشکلات آنان شود بنابراین نباید به تماس‌های تلفنی و پیامکی و... محدود شود چرا که فرق شیعه با دیگران در مشفق و دلسوز بودن است و به همین خاطر به دنبال اصلاح افراد است.

 

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد: استکبار برای ربودن قلب فرزندان ما برنامه‌ریزی کرده‌است و باید دختران و پسران ما در مقابله با این هجمه‌ها به این نکته توجه کنند که خداوند هر نعمتی که به انسان عطا کرده است، بهترین راه رسیدن به آن را هم در تعالیم اسلامی قرار داده است.

 

وی در پایان تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی را کار فرهنگی دانست و گفت: ما از دولت انتظار داریم که همانطور که از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری می‌کند و کشور ما در این راه شهدای بسیاری داده است، به کنترل فضای مجازی هم بپردازد./820/پ202/ی

ارسال نظرات