۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۵۶۹۱
مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین ‌کاشان:

ترویج معارف عالی خطبه غدیر، وظیفه هر شیعه آگاه و عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان گفت: مطالعه و تفکر در ابعاد متعالی خطبه غدیر بر همه شیعیان تکلیف است و ترویج معارف عالی آن از وظایف هر یک از شیعیان آگاه و عالم است.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که ترویج معارف عالی خطبه غدیر، وظیفه هر شیعه آگاه و عالم است، گفت: مسأله امامت و ولایت و زنده نگهداشتن غدیر به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است.

 

وی همچنین با اشاره به این که محور سخن در سخنرانی پیامبر، ولایت دوازده امام (ع) و شأن امامت ایشان است و حضرت از سه موضوع خارج نشده است گفت: مواردی از خطبه صریحا درباره ولایت و امامت دوازده امام است و مواردی دیگر به عنوان مقدمه چینی و بستر سازی برای مسأله ولایت و مواردی هم در بیان شأن امامت و درجه اعلای ولایت امامان و فضائل ایشان و برنامه های اجتماعی آنان و درباره دشمنان ایشان و رؤسای ضلالت و انحراف است.

 

حجت الاسلام حسن زاده افزود: نیمه اول خطبه مربوط به اصل مطلب یعنی اعلام رسمی ولایت ائمه (ع) است و در نیمه دوم پس از فراغت از موضوع اصلی به توضیح آن پرداخته و در پایان  نماز و زکات و حج و امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شده است و ارتباط آن را با ولایت بیان نموده است.

 

وی همچنین به نکته های شاخص در خطبه غدیر نیز اشاره کرد و گفت: شاهدگرفتن خداوند بر تبلیغ خود، شاهد گرفتن مردم بر تبلیغ خود، تاکید بر امامت دوازده امام(ع)بعد از خود، تاکید بر عدم تغییر حلال و حرام و تبیین آن توسط امامان و اشاره به منافقین و اقدامات گذشته و آینده آنان توسط پیامبر(ص) از جمله های شاخص خطبه غدیراست.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان یاد آورشد: خطبه غدیرحاوی هزاران پیام برای مسلمانان است که با سیری گذرا ونگاهی اجمالی درسرتاسر خطبه غدیر می توان،خطبه پیامبر(ص) رابه یازده بخش تقسیم کرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده، حمد وثنای الهی، فرمان الهی برای ابلاغ امری مهم، اعلام رسمی ولایت و امامت دوازده امام(ع)، معرفی امیرالمومنین(ع) و نشان دادن ایشان به حاضران درغدیر توسط رسول خدا (ع)، تاکید بر توجه مسلمانان به اهمیت مسئله امامت، اشاره به کارشکنی های منافقین ومعرفی آنان، معرفی پیروان اهل بیت(ع) و دشمنان ایشان، معرفی حضرت مهدی(عج)، مطرح کردن مسأله بیعت، حلال و حرام الهی و نقش ائمه (ع) در تبیین آنها و بیعت گرفتن به صورت رسمی و علنی را از جمله یازده بخش خطبه پیامبر اعلام کرد./1307/پ203/ب

ارسال نظرات