۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۲۵۹۸۶

آزمون شفاهی طلاب حوزه‌های علمیه استان سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: آزمون شفاهی طلاب حوزه‌های علمیه استان سمنان با حضور دو نفر از اساتید حوزه علمیه قم و دوتن از اساتید برجسته استان از دیروز آغاز و در مدت سه روز برگزار می‌شود.
آزمون شفاهي طلاب حوزه‌هاي علميه دامغان آزمون شفاهي طلاب حوزه‌هاي علميه دامغان آزمون شفاهي طلاب حوزه‌هاي علميه دامغان

حجت الاسلام علی گلپایگانی، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، در حاشیه برگزاری آزمون شفاهی طلاب حوزه علمیه این شهرستان در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: 180 نفر از طلاب واجد شرایط حوزه‌های علمیه استان سمنان در این آزمون شفاهی که در طول سه روز و در شهر‌های شاهرود، دامغان و سمنان در حال برگزاری است شرکت می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: افزون بر شرکت طلاب پایه‌های 6، 7، 9 و 10 حوزه‌های علمیه استان سمنان در این آزمون‌های شفاهی، آزمون استادی نیز برای 45 نفر از طلاب و روحانیان استان با هدف اخذ حکم استادی و یا ارتقای حکم استادی اساتید مشغول به تدریس برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام گلپایگانی با بیان اینکه روز نخست این آزمون شفاهی با شرکت 50 نفر از طلاب و حضور 15 تن در آزمون استادی روز گذشته در شهرستان شاهرود برگزار شد، تصریح کرد: دومین روز آزمون امروز به میزبانی حوزه‌علمیه امام باقر(ع) شهرستان دامغان و روز سوم فردا در مدرسه علمیه صادقیه شهر سمنان برگزار می‌شود.

 

شرکت بیش از 60 نفر از طلاب دامغانی در آزمون شفاهی حوزه‌های علمیه

 

حجت الاسلام مصطفی رسولی نژاد، معاون آموزش حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان نیز در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در دامغان اظهار داشت: برگزاری آزمون شفاهی بیش از 60 نفر از طلاب واجد شرایط حوزه علمیه این شهرستان از ظهر امروز با حضور اساتید چهارتن از اساتید حوزه علمیه قم و اساتید برجسته استان سمنان، آغاز شده و تا ساعات پایانی امشب ادامه می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه 31 نفر از طلاب پایه ششم، 23 طلبه پایه هفتم، 12 تن از طلاب پایه نهم و یک نفر از طلاب پایه 10 حوزه‌های علمیه امام باقر(ع) و امام کاظم(ع) شهرستان دامغان در این آزمون شرکت می‌کنند، افزود: شش نفر از اساتید حوزه‌های علمیه دامغان نیز نیز جهت ارتقاء حکم و یک نفر از طلاب نیز جهت اخذ حکم استادی در آزمون شفاهی ویژه اساتید خواهند کرد.

 

حجت الاسلام رسولی‌نژاد با این توضیح که این امتحان شفاهی در سطوح عالی از کتب رسائل و مکاسب مرحوم شیخ انصاری(ره) و در پایه شش بر اساس شرح کتاب لمعه مرحوم شهید ثانی(ره) برگزار می‌شود، تصریح کرد: این آزمون یک یا دو بار در طول هر سال برگزار می‌شود که مرحله قبلی آن اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با شرکت 31 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه دامغان برگزار شده بود.

 

معاون آموزشی حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان این امتحان شفاهی را مکمل امتحانات کتبی حوزه‌های علمیه عنوان کرد که در پایه‌های 6 و 9 جهت اخذ مدرک علمی سطوح یک و دو حوزه که به‌ترتیب معادل با مدارک فوق دیپلم و کارشناسی است، برگزار می‌شود./977/ت302/ب4

ارسال نظرات