۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۲۶۲۴۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وقف در زمینه های علمی از نیازهای ضروری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر یکی از راه های تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اتکا به اقتصاد دانش بینان وقف است، گفت: امروز نیاز کشور به وقف در حوزه های علمی و حمایت از نخبگان و ایده های آن ها در عرصه های علوم مختلف بیش از پیش ضروری است.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با نخبگان علمی خراسان جنوبی با بیان این که یکی از راهکارهای مهم برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه جنبش نرم افزای تولید علم و تحول اقتصاد بر مبنای اقتصاد دانش بنیان وقف است، گفت: وقف می تواند هزینه انجام بسیاری از پروژه ها و پژوهش های علمی را در کشور فراهم کرده و از نخبگان و ایده های آن ها حمایت کند.

 

وی با بیان این که افرادی که توانایی مالی دارند باید توجه ویژه ای به وقف در مسائل علمی داشته باشند، گفت: وقف در عرصه های علمی و حمایت از نخبگان و دانشمندان بیشترین بازدهی علمی را داشته و عده زیادی از دانشمندان از ثمرات این کار بهره مند می شوند.

 

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که اگر سرگذشت ائمه را مطالعه کنیم متوجه می شویم آن ها در زندگی خود وقف هایی زیادی انجام داده اند که یکی از انواع وقف ها وقف علمی است، اظهار کرد: وقف در زمینه علم تنها به دوران اخیر بر می گردد بلکه پیامبر(ص) هم در زمینه وقف های علمی به شکل های مختلف از جمله آموزش مردم و کمک مالی به آن ها نقش موثری داشتند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که مقوله وقف از قدیم الایام به منظور احداث مسجد، حسینیه، بیمارستان و وقف برای عزاداری مورد توجه واقفان بوده است، تصریح کرد: در سال های اخیر با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر روی پیشرفت علمی در کشور بهتر است ثروتمندان جامعه به این مقوله توجه کنند و وقف های جدید به این سمت هدایت شوند تا بتوان هزینه های مورد نیاز پروژه ها علمی و مراکز تحقیقاتی را در دانشگاه ها و حوزه های علمیه فراهم کرد.

 

وی با بیان این که هر چه علم انسان بیشتر شود تواضعش در برابر خداوند بیشتر می شود، افزود: دانشمند وقتی به نظم بی پایان جهان هستی پی برد خود را ذره ای ناچیز در عالم هستی می داند و همین موضوع هم زمینه تواضع و فروتنی او را در برابر خداوند فراهم می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که سرمایه گذاری در زمینه علم یک سرمایه گذاری مطمئن بوده و ضامن توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: تمامی خیّران می توانند با مراجعه به اوقاف در زمینه حمایت از وقف های علمی و نشر دانش بشری شریک شوند و به این نکته توجه کنند دانشمندی که در اثر حمایت علمش بارور می شود بزرگترین خدمت را به بشریت کرده و در این راه کسانی که به او کمک کرده اند در ثواب عملش شریک هستند.

 

وی یادآور شد: وقف در حوزه های علمی از ضرورت های جامعه بوده و از وقف هایی است که به شدت جامعه علمی کشور بدان نیازمند است./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات