۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۲۷۳۷۳
امام جمعه نجف آباد:

اجرای فریضه امر به معروف در جامعه هیچ گاه بدون منطق نبوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان، گفت: این گونه حوادث در اصل توطئه های دشمن برای نابودی ارکان اسلام و معارف حقه الهی است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، اعدام شیخ نمر را باعث نابودی سران عرب منطقه بیان کرد و گفت: زمانی که حُکام حجاز که با صرف دلارهای نفتی و کمک به گروه های تروریستی چون داعش و آشوب های منطقه نتوانستند به اهداف خود برسند، این بار اقدام به اعدام یک روحانی شیعه کرده اند.

 

وی درباره پیامدهای اعدام شیخ نمر بیان داشت: خون شهید گواهی بر زنده بودن است و شهادت این عالم شیعی نه تنها سبب رسیدن حکام حجاز به اهداف خود نخواهند شد، بلکه پایه های سطنت آنان را سست تر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان بیان داشت: دشمن در هر زمانی برای نابودی ارکان اسلام و انقلاب دست به توطئه هایی می زند که این بار تخریب فریضه امربه معروف و نهی از منکر را نشانه گرفته است.

 

وی در ادامه بیان داشت: انتشار این خبر در سطح رسانه های بیگانه و سایت های مختلف و جوسازی که در این زمینه در این زمان و هماهنگ با هم صورت گرفت، تنها یک علت خواهد داشت و آن دست نشاندگی دشمنان اسلام در این اقدام است.   

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد کربلا و حماسه عاشورا عامل زنده نگه داشته شدن روح قرآن و توحید بیان کرد و افزود: عاشورا دفاع از حق و تلاش برای گسترش معروف است و امام حسین، شریک القرآن برای زنده نگهداشتن قرآن قیام کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اگر معروفی در عالم باقی مانده است از برکت خون سیدالشهدا است و هفته اول محرم که به نام هفته امربه معروف و نهی از منکر نامیده شده است، باید به دنبال راهکارهای عملی باشیم و در درجه اول از کار فرهنگی شروع کنیم و در مرحله بعد به تذکر لسانی روی آوریم که هیچ گاه امربه معروف و نهی از منکر با بی منطقی تأثیری نداشته است.

 

حجت الاسلام حسناتی بیداری و نصرت الهی را از الطاف خداوندی برای جبهه مقاومت برشمرد و گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، در آینده نه چندان دور شاهد فروپاشی رژیم اشغال قدس خواهیم بود و همان گونه که مردم غزه توانستند در برابر این رژیم مقاومت کنند، دیگر نقاط اشغالی نیز خواهند توانست فاتحه اسرائیل را برای همیشه بخوانند.

 

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم و شروع جلسات عزاداری بیان داشت: باید در برگزاری این مراسمات کمال دقت و هوشیاری را داشته باشیم تا از این گونه مجالس استفاده ابزاری، قومی یا قبیله و یا حتی هیاتی نشود و نکاتی چون بهداشت، امنیت، و نظم را در برگزاری این مراسمات مدنظر قرار دهید.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به رحلت آیت الله مهدوی کنی، ایشان را دارای ابعاد مختلف شخصیتی برشمرد که با تمام آبرو و توان خود در تمام طول مدت حیاتش از اسلام و انقلاب در همه صحنه ها دفاع کرده است.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی ادامه داد: نوجوانان و جوانان ما اکنون در میدان نبردی دیگر در میدان علم و اخلاق در حال نبرد هستند و باید بتوانند به بهترین درجات علمی و اخلاقی برسند.

 

وی در پایان با تشکر از تمام عوامل و دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی شهدا گفت: بر خود فرض می دانم در درجه اول از رهبر معظم انقلاب و عنایات ویژه آن حضرت به این شهرستان تشکر کنم و در ادامه از ریاست محترم جمهور که با ارسال پیام خود زینت بخش این مراسم شدند و تمام مسؤولین کشوری و لشکری تقدیر و تشکر می نماییم. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات