۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۷۵۹۲

گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهر ایلام برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهر ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسؤولان هیئات مذهبی این استان برگزار شد.
گردهمايي بزرگ هيئات مذهبي شهر ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهر ایلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده  امام جمعه ولی فقیه در استان ایلام،  حجت الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام ونیروهای انتظامی ومسؤولین هیئات مذهبی ایلام برگزارشد.

 

درابتدای این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی ضمن تقدیر از برگزاری منظم وبرنامه ریزی مناسب اداره کل تبلیغات اسلام ایلام برای هیئات مذهبی گفت: وعاظ و سخنرانان وظیفه مهم وخطیری دارند ونقش امر به معروف ونهی از منکر باید به بهترین شیوه برای مردم تبیین شود تا در تمام شئون جامعه جاری وساری شود وجایگاه واقعی وهدف نهضت حسینی که همان اصلاح امت اسلامی بوده است به درستی برای عزاداران حسینی تشریح شود.

 

در ادامه حجت الاسلام محمد فتاحی اظهار کرد: در آستانه ماه محرم در همه شهرها و روستاهای استان ایلام گردهمایی های تشکل های دینی و فعالان مذهبی محرم اعم از هئیت های مذهبی و امنا و پایگاه های مساجدبرگزار می شود.

 

وی افزود: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های ماه محرم برای این منظور تقسیم کار صورت گرفته است که مردم به نحو شایسته از این برنامه ها  استفاده کنند.

 

مدیرکل بلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: در نه روز اول ماه محرم برنامه های مذهبی و عزاداری از ساعت 19 شب آغاز می شود و تا 22 ادامه  دارد که در کلیه مساجد و حسینیه ها این مراسم ها برگزار می‌شود تا مزاحمتی برای همسایگان مساجد وتکایا ایجاد نشود.

 

حجت الاسلام فتاحی عنوان کرد: در سطح استان ایلام 850 هیئت مذهبی درشهرها و روستاهای ایلام وجود دارد که انتظار داریم در این ایام برای همسایگان مساجد و حسینیه‌ها مزاحمت ایجاد نکنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد:ما بر اقامه نمازجماعت در این ایام بسیار تأکید داریم به ویژه نماز ظهر عاشورا که نشان دهنده نماز تاریخی حضرت امام حسین(ع) است.

 

وی گفت: در کنار برنامه های دائمی عزاداری همایش های مختلفی نیز در سطح استان برگزار می‌شود./998/د102/ب4

ارسال نظرات