۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۲۷۶۹۲
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

واکنش نماینده مردم گلستان در خبرگان به تلاش برخی جریان های حوزوی برای ترویج سکولاریسم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره تلاش برخی از افراد برای رواج تفکر سکولاریسم در حوزه با باطل خواندن این تفکر گفت: وقتی قرار است رهبر نظام برخاسته از حوزه باشد دیگر جدایی دین از سیاست معنا ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري،

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بررسی رابطه متقابل میان حوزه و نظام پرداخت و گفت: این رابطه را می‌توان از دو جنبه کلی و جزئی مورد بررسی قرار داد.

 

 

وی افزود: در کلیت رهبریت نظام باید برخاسته از حوزه باشد، یعنی رهبر نمی‌تواند برخاسته از غیر حوزه باشد؛ چرا که از نظر شرع مقدس اسلام فرد غیر حوزوی شایستگی رهبری نخواهد داشت.

 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید میان حوزه و نظام تعامل متقابل وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: حوزه و نظام باید به یکدیگر کمک کنند؛ یعنی هم حوزه به نظام و هم نظام به حوزه کمک کند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی درباره چگونگی تعامل میان حوزه و نظام با حفظ کامل استقلال حوزه و تعامل حداکثری میان این دو بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های حفظ استقلال حوزه به همراه تعامل با نظام این است که حوزه از نظر مالی به دولت و حاکمیت نیازمند نباشد.

 

 

وی تصریح کرد: حوزه باید با وجوهات مردم و موقوفات اداره شود؛ اگر بودجه حوزه از سوی دولت تأمین شود به شکل حقیقی استقلال خود را از دست می‌دهد.

 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره تلاش برخی از افراد برای رواج تفکر سکولاریسم در حوزه با باطل خواندن این عقیده و تفکر تأکید کرد: اساسا این فکر غلط است.

 

 

وی افزود: وقتی قرار است رهبر نظام برخاسته از حوزه باشد دیگر جدایی دین از سیاست معنا ندارد، این تفکر، تفکر باطلی است.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این‌که برخی عقیده دارند اسلام دین شخصی بوده و نمی‌تواند حاکمیتی را تشکیل دهد، عنوان کرد: افرادی که تفکر سکولاریسم را مطرح می‌کنند، گاهی از هوای نفس پیروی می‌کنند، گاهی نیز به سبب اشتباه این موضوعات را مطرح کرده و خیال می‌کنند که اسلام نمی‌تواند حاکمیتی داشته باشد، چرا که دینی شخصی است./993/ت302/ج

ارسال نظرات