۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۷۸۱۶
در نشستی خبری مطرح شد؛

آخرین اخبار سخنگوی قوه قضاییه از پرونده اسیدپاشی در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه ضمن تأکید بر پیگیری همه مسؤولان مربوطه برای رسیدن به نتیجه در پرونده اسید پاشی اصفهان گفت: متأسفانه ضد انقلاب قصد سوء استفاده از این اتفاقات را دارند و شایعات موجب پیچیدگی این پرونده می‌گردد.
حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول رییس قوه قضاییه، یکشنبه شب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان، در دادگستری اصفهان، درباره پرونده اسید پاشی‌های اخیر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در عصر امروز با شورای تأمین اصفهان بیان کرد: هنوز فرد عامل و یا عاملان اسیدپاشی اصفهان شناسایی و یا دستگیر نشده‌اند.

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با تأکید براینکه آخرین اسید پاشی در 23 مهرماه رخ داده است و پس از آن هیچ مورد اسید پاشی در اصفهان رخ نداده است اظهار کرد: اسید پاشی در دنیا سابقه دارد و در تمام کشورها شاهد این عمل غیر قانونی، غیرشرعی، غیر اخلاقی و غیر انسانی بوده‌ایم و این جنایت مسأله ای نیست که برای بار اول در ایران و یا اصفهان رخ داده باشد و حتی قبل از انقلاب اسلامی هم شاهد این جنایت بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه اسید پاشی یک جنایت خشن و بی رحمانه است افزود: باید اقداماتی انجام شود و با مجرمانی که دست به اقداماتی از این دست می‌زنند به گونه‌ای برخورد کرد که دیگر کسی مرتکب چنین جنایاتی نشوند، عامل و یا عاملان اسیدپاشی اخیر اصفهان به زودی شناسایی می شوند و به اشد مجازات محکوم می‌شوند زیرا مجازات بازدارنده می‌تواند موجب عدم تکرار جنایت از سوی دیگر اشخاص شود.

 

معاون اول رییس قوه قضاییه جنایات اخیر اصفهان را زشت و خشن و غیر انسانی خواند و خاطر نشان کرد: به محض اینکه این جنایات به مسؤولان گزارش شد بلافاصله مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت و این مسأله توسط مسؤولن با جدیت تمام پیگیری شد و همچنان در حال پیگیری است و در حقیقت مسؤولان استان اصفهان هم از اولین لحظات وقوع این جرم اقداماتی جدی و بی وقفه و بیش از حد متعارف و معمول به صورت شبانه روزی و بدون تعلل انجام دادند و همچنان نیز مشغول بررسی هستند.

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن تصریح بر پیگیری های مسؤولین استانی و کشوری برای شناسایی و بررسی عوامل و علل وقوع جنایت اسید پاشی اصفهان گفت: بنده بنابر دستور ریاست محترم قوه قضاییه به خاطر اهمیتی که این مسأله دارد به عنوان پیگیری کننده این ماجرا برای تسریع در امور به اصفهان سفر کردم و از مسؤولین اصفهان در راستای این موضوع گزارشاتی دریافت کردم.

 

وی با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه برای پیگیری پرونده اسید پاشی‌های اصفهان تصریح کرد: آیت الله آملی لاریجانی در جریان تمام اقدامات مسؤولان این پرونده قرار گرفتند و از تمام مفاد جلسه امروز شورای تأمین با ریاست استاندار اصفهان و همه اعضا شورا با خبر هستند.

 

سخنگوی قوه قضاییه ضمن تأکید بر اینکه تا کنون در رابطه با این پرونده هیچ فرد یا افرادی در رابطه با این پرونده شناسایی یا دستگیر نشده اند خاطر نشان کرد: برخی جریانات ضد انقلاب و غیر خودی و یا افراد غافل در این زمینه شایعه‌های زیادی پدید آوردند در حالی که در سال جاری دو مورد اسید پاشی بوده که جراحات زیادی به وجود آورده است و دو مورد دیگر اسید پاشی با جوهر نمک بوده که جراحات کمتری داشته و حساسیت خاصی ایجاد نکرده است.

 

معاون اول رییس قوه قضاییه ضمن تأکید بر اینکه اجازه سوء استفاده از ماجرای اسید پاشی را به کسی نخواهیم داد افزود: نیروهای امنیتی به صورت تمام وقت برای حصول نتیجه پیگیر این پرونده هستند ولی متأسفانه برخی رفتارهای غلط و غیر قانونی موجب می شود که زمان زیادی از بررسی و رسیدگی پرونده صرف جریان‌های حاشیه‌ای شود و رفتارهای مغرضانه برخی و اتهام زنی‌ها و شایعه پراکنی ها سبب پیچدگی کار می‌شود.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به داشتن سرنخ‌هایی در این پرونده و عدم امکان اطلاع رسانی به دلیل مسائل امنیتی اذعان کرد: سرنخ‌هایی که از دست داشتن عوامل ضد انقلاب و خارجی در این ماجرا وجود دارد کافی نیست و هنوز مشخص نیست که این اقدامات به صورت سازمان یافته صورت گرفته یا که موضوع چیز دیگری است.

 

وی اظهار نظر راجع به این پرونده را منوط به دستگیری متهم و یا متهمین پرونده ذکر کرد و اظهار کرد: شواهد و قرائن ما هنوز به حد کمال نرسیده است ولی همه موارد و اتفاقات پرونده به جز برخی موارد امنیتی و اطلاعاتی کاملا شفاف سازی شده است ولی هنوز مشخص نیست چه زمانی به نتیجه می‌رسیم.

 

سخنگوی قوه قضاییه شایعه سازی ها و جنجال های پیرامون اسید پاشی را موجب سوء استفاده ضد انقلاب خارج از کشور دانست و گفت: هر انسان منصفی جنایت اسید پاشی را محکوم می‌کند و آنچه که واضح است همه مسؤولان امنیتی، قضایی، انتظامی و دولتی این پرونده را پیگیری می‌کنند و تا دستگیری و اعمال قانون و رسیدن عوامل یا عامل این جنایت به اشد مجازات پیگیر این پرونده خواهند بود.

 

وی خروج عامل و یا عاملان اسید پاشی از کشور را رد کرد و این موضوع را فاقد سندیت ذکر کرد و افزود: نمی‌توان راجع به این مسأله صحبت کرد زیرا برای رد یا تأیید آن سند و مدرکی وجود ندارد،افراد ضد انقلاب دنبال سوءاستفاده هستند و برخی از افراد از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، مقامات غربی به این قضیه دامن زده‌اند و این در حالی است که هیچکدام آنها دل‌شان به حال قربانیان نسوخته؛ بلکه این قضیه را بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی در کشور کرده‌‌اند./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات