۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۲۸۶۸۸

نشست ستاد مردمی استقبال از زائران حسینی در مهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام در نشست ستاد مردمی استقبال از زائران حسینی در مهران گفت: تلاش برای خدمت به زائران حرم امام حسین(ع) کاری مقدس و در حقیقت نوعی توفیق و نعمت الهی است که نصیب مردم استان ایلام بویژه شهرستان مهران شده است.
 زائران حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست ستاد مردمی استقبال از زائران حسینی در مهران گفت: شهرستان مهران در دوران دفاع مقدس قدمگاه هزاران شهید و رزمنده بود که با خون پاکشان خاک این شهر رنگین شد.

 

وی افزود: امروز شهرستان مرزی مهران به برکت معنوی خون شهدا امن‌ترین مرز برای تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: نام مهران به برکت تردد زائران حسینی و میزبانی شایسته مردم از زائران در جهان می‌درخشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی با قدردانی از استقبال مردم مهران از زائران در سال گذشته یادآور شد: استقبال و اسکان رایگان زائران توسط مردم مهران در سال گذشته به عنوان یک کار ارزشمند در تاریخ ایران اسلامی و استان ایلام ماندگار شد.

 

وی تأکید کرد: استقبال گرم مردم باعث می‌شود تا به نیکی از مردم مهران یاد شود و برای استان ایلام نیز یک ارزش و آبرو است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: اگرچه رسانه‌ها کمتر به این کار بزرگ مردم مهران پرداختند، اما هزاران زائری که از این مرز تردد کردند هر کدام مبلغی برای استان ایلام شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: امسال با برنامه‌ریزی و مدیریت خوب و همه جانبه یک بار دیگر مردم شهرستان مرزی مهران حماسه‌ای ماندگار مانند دفاع مقدس خلق کنند.

 

حجت‌الاسلام روح الله ولدبیگی، امام جمعه مهران نیز در این نشست گزارشی از ستادهای اسکان مردمی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: پارسال از سوی ستاد استقبال مردمی از 250 هزار زائر استقبال و پذیرایی شد.

 

حجت‌الاسلام ولدبیگی افزود: سال گذشته برای اسکان زائران 200 نفر منازل مسکونی خود را به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دادند.

 

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته با کمک خیرین و مردم شهرستان آمادگی لازم برای استقبال از زائران حسینی داریم.

 

امام جمعه مهران افزود: یک ستاد مرکزی برای انسجام بیشتر در پذیرایی زائران امسال تشکیل شده و کمیته‌های هماهنگ کننده ، اسکان، مالی و تبلیغات در این ستاد فعالیت می‌کنند.

 

وی یادآور شد: از سال گذشته چهار هزار قلک برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی بین مردم برای پذیرایی مناسب و درخورشان زائران توزیع‌شده که با این کمک‌های مردم بتوانیم از زائران پذیرایی کنیم.

 

مراد ناصری فرماندار مهران در این نشست گفت: شورای اداری در کنار این جمع است و تمامی ادارات شهرستان آمادگی استقبال از زائران دارند.

 

 ناصری بیان کرد: مهمانسراها ، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا برای اسکان زائران آماده است و وسایل گرمایشی و پتو در صورت نیاز برای زائران تأمین خواهد شد.

 

در پایان این نشست خیرین و بزرگان طوایف مهران در سخنانی ضمن اعلام آمادگی از پذیرایی از زائران حسینی به بررسی کمبودهای موجود در شهرستان پرداختند. /998/د101/ب4

ارسال نظرات