۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۱۶۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دشمن شناسی و ادای تکلیف وجه مشترک عاشورا و 13 آبان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک با بیان این که از پیام‌های 13 آبان نبرد حق علیه باطل است گفت: بر اساس وعده الهی حق دماغ باطل را همواره به خاک سیاه می‌مالد و در قرن 21 معمار کبیر انقلاب اسلامی در راستای نهضت امام حسین(ع) و با همکاری آحاد ملت همیشه در صحنه ایران به این وعده الهی تحقق بخشید.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز 13 آبان، با بیان این‌که «گلستان شهدای اصفهان قطعه‌ای از قطعات مهم تاریخ اسلام است» گفت: ایام 13 آبان امسال با عاشورای حسینی مصادف شده و به همین دلیل حامل پیام‌های بزرگی است.

وی با بیان این که کربلای حسین(ع) مدرسه امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: کربلا مدرسه‌ای است که درس بصیرت می‌دهد به این معنا که فریب ظواهر را نخورید

حجت الاسلام سالک با اشاره به این که درس عاشورای حسین(ع) درس مذاکره نیست، بلکه مکتب ایستادگی در برابر ظالمان عالم است تصریح کرد: درس عاشورای امام حسین(ع) انجام تکلیف برای حفظ دین، نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌هایی است که توسط حکومت بنی امیه به جامعه اسلامی شیعه القا شده بود

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای تحقق شعار «هیهات منا الذله»، نمود عینی بصیرت و عمل به انجام وظیفه قیام کرد گفت: عاشورای حسینی برای تمام تاریخ نماد و الگو است و به همین دلیل نیز می‌توان وجه مشترک عاشورای حسینی و 13 آبان را دشمن‌شناسی، دشمن ستیزی، زمان شناسی و ادای تکلیف دانست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 13 آبان را مصادف با سه رویداد تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امام خمینی(ره) در 13 آبان ماه سال 1343به پشتوانه ملت در برابر تصویب قانون کاپیتولاسیون که توسط مجلس ملی شاه اجرایی شده بود و برای اتباع بیگانه حق مصونیت قضایی قائل می‌شد، قیام کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام اعتقاد داشتند شیعه عزیز است و زیر بار اربابان شاه نمی‌رود و به همین دلیل نیز 11 ماه به ترکیه و پس از آن 13 سال به عراق و بعد از آن نیز چهار ماه به فرانسه تبعید شدند؛ بنابراین می‌توان گفت امام خمینی(ره) برای تحقق شعار هیهات من الذله، 14 سال و سه ماه دوری، سختی و مصیبت کشیدند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که از پیام‌های 13 آبان نبرد حق علیه باطل است ابراز داشت: بر اساس وعده الهی حق دماغ باطل را همواره به خاک سیاه می‌مالد و در قرن 21 معمار کبیر انقلاب اسلامی در راستای نهضت امام حسین(ع) و با همکاری آحاد ملت همیشه در صحنه ایران به این وعده الهی تحقق بخشید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مبارزه با استکبار جهانی دومین پیام 13 آبان است و مجلس شورای اسلامی این روز را با نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به تصویب رسانده است گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که داعش دست پرورده آمریکا و سازمان‌های امنیتی و جاسوسی در جهان است و داعش یعنی دلار آمریکا علیه شیعه استفاده شود؛ چرا که تصمیم استکبار جهانی، نابودی اصل دین اسلام در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: رهبران شیعه همواره در برابر نابودی دین ایستاده‌اند همانگونه که امام علی (ع) در نامه 62 خود در نهج البلاغه می‌فرماید«عده ای اصل دین را نشانه رفته‌اند، اما من حکومت را رها می‌کنم برای این که از دین حمایت کنیم».

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حدیث ثقلین و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، رهبر انقلاب را دنباله‌ رو طریق امام خمینی(ره) دانست و گفت: رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران پای دفاع از دین ایستاده‌اند و استکبار هرچه هم تلاش کند به اهداف خود در ایران نخواهد رسید.

وی با بیان این که الان در کنار بیش از 23 هزار شهید در گلستان شهدا ایستاده‌ایم و به استکبار جهانی اعلام می‌کنیم که اسلام مرز نمی‌شناسد گفت: آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و ما با قدرت بر سر عمل و توجه به عترت و قرآن کریم ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: همان‌گونه که در روز جمعه گذشته مادران در دو هزار و 300 نقطه ایران از 40 کشور دنیا فرزندان سبزپوش خود را در دست گرفتند و نذر امام زمان(عج) کردند تا به جهانیان اعلام کنند سربازان کوچک شیعه اگرچه در گهواره هستند، برای مبارزه با دشمن اسلام تا پای جان ایستاده‌اند ما هم اعلام می کنیم تا پای جان ایستاده ایم.

وی در پایان مقاومت، استقامت و وحدت را سومین پیام 13 آبان دانست و افزود: گرایش به عمق استراتژی معارف دینی، ارتقای فهم دینی همراه با بصیرت و مقاومت ملت دنیا را به عکس‌العمل واداشته است، به طوری که جهان اسلام قطب مرکزیت دنیا شناخته می‌شود و ابتکار عمل را به دست می‌گیرد./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات