۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۹۲۳۷
حجت الاسلام پناهیان؛

یکی از زشت ترین نتایج محبت به دنیا، ترس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که یکی از زشت ترین نتایج محبت به دنیا ترس است، گفت: اگر ترس انسان اصلاح شود در نتیجه حرص، طمع و رفتار های عجولانه درست خواهد شد.
پناهيان پناهيان پناهيان پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در هیأت میثاق با شهدا که شب گذشته در مسجد دانشگاه امام صادق(ق) برگزار شد، با اشاره به این‌که اگر پایه ها و زیرساخت های فرهنگی جامعه وجود نداشته باشد، رشد اخلاق صورت نمی گیرد اظهار داشت: اگر خوبی ها و بدی ها در جامعه درست نباشد، نمی شود به فضائل اخلاقی متصف شد و از رذائل اخلاقی جدا شد، زیرساخت های فرهنگی یک جامعه کمک می کنند تا دین در آن جامعه برقرار شود.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که نباید دوستدار دنیا بود، خاطرنشان کرد: محبت به دنیا ترس آور است و اگر خدا را دوست داشته باشیم فقط از او می ترسیم، اگر انسان ترس را کنار گذاشت استعدادش شکوفا می شود، اگر ترس انسان اصلاح شود در نتیجه حرص، طمع و رفتار های عجولانه درست خواهد شد، اگر بخواهیم زشتی ترس را بفهمیم به ادبیات دینی نیاز نداریم بلکه در همه جای دنیا ترس یک صفت مذموم است، اگر ترس انسان اصلاح نشود دین درست نمی شود.
 
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به آیات قرآن ابراز داشت: خداوند متعال صبر انفرادی و سپس صبر جمعی را توصیه می کند و سپس دستور به هم افزایی و هم فکری برای اموری که خدا به آن سفارش کرده می دهد، داده، بنابراین می توان یک حقیقت مستقلی برای جامعه در نظر گرفت و در نتیجه طبق دستور قرآن همه باید برای نجات جامعه سعی، هم فکری و کمک کنند.

 

این استاد حوزه با اشاره به این‌که حیا خط قرمز است، گفت: این موضوع اهمیت دارد که سینما و تلوزیون، فرهنگ اسلامی را از بین نبرند و بی حیایی و ترس را برنامه ریزی نکنند، زیرا اگر در جامعه ای حیا نباشد پیغمبر اکرم(ص) به این جامعه می فرمایند؛ دیگر هر کاری که می خواهید بکنید.

 

وی در ادامه افزود: یکی از زشت ترین نتایج محبت به دنیا، ترس است، انسان نباید به دنیا محبت داشته باشد درصورتی که این دنیا غلام همه است، خداوند متعال اگر شخصی را دوست داشته باشد به او وسعت زمان می دهد و این فرد برای رفتن در پیشگاه خداوند بسیار سعی و تلاش می کند.

 

حجت الاسلام پناهیان در پایان با اشاره به این‌که یکی از فایده های ابتلا به بلا از بین رفتن ترس است، ابراز داشت: قطعا هر فردی به بلا دچار خواهد شد و در این رابطه روایت داریم، بیماری از سلامت برمی آید./811/پ203/ب3

ارسال نظرات