۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۲۹۳۴۸
حجت الاسلام پناهیان:

نهضت عاشورا بر مبنای عقل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با اشاره به واقعه کربلا گفت: هیچ یک از رفتار و سخنان امام حسین(ع) در کربلا احساسی نبوده بلکه کاملا منطقی و عقلانی بوده است.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در هیات انصار المهدی که ظهر عاشورای حسینی(ع) در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه نهضت عاشورا بر مبنای عقل است گفت: هیچ یک از رفتار و سخنان امام حسین(ع) در کربلا احساسی نبوده بلکه کاملا منطقی و عقلانی بوده است.

 

وی با اشاره به گفت و گوی خود با یکی از تئوری پردازهای جریان اصلاحات گفت: ایشان می گفت این جامعه دیگر به معنویت برنمی گردد ولی باید بدانیم که این تفکر اشتباه است و جامعه در حال پیشرفت در معنویت است.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه هر شخصی که عاقل تر باشد برای اباعبدلله(ع) بیشتر گریه می کند خاطرنشان کرد: انسانی که عقل و فهم داشته باشد نمی تواند برای امام حسین(ع) گریه نکند، در برخی از اتاف فکرها گفته می شود که این گریه بر اباعبدلله(ع) فقط جنبه احساسی دارد و انسان باید نگران این باشد که اعضای این اتاق فکرها بخواهند ریاست وزارت علوم را برعهده بگیرند.


 این استاد حوزه با اشاره به اینکه برخی گفته اند فرهنگ عاشورا یک فرهنگ احساساتی است بیان داشت: این توهین به امام حسین(ع) است که فرهنگ مبارزه ایشان را عقلانی ندانیم، اگر معنای عقل روشن شود می فهمیم که عملکرد اباعبدلله کاملا بر مبنای عقل بوده است.

 

وی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله درباره مقاومت در مقابل دشمن اظهار داشت: ایشان می گفت اگر ما در سوریه با دشمن نجنگیم مجبور خواهیم شد در کشور خود با آنان بجنگیم، این تفکر کاملا عقلانی و صحیح است.811/پ202/ب

ارسال نظرات