۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۲۹۴۳۰
امام جمعه نجف آباد:

برپایی مراسم عزاداری در جهان نشان از برافراشته شدن پرچم توحید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به فراگیری بی نظیر قیام امام حسین(ع) در سطح جهان و برپایی مراسم‌های عزاداری در این روز گفت: اکنون دنیا مسیر و هدف اصلی خود که رسیدن به مکتب حیات بخش اسلام و توحید است را باز یافته است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در مراسم عزای سالار شهیدان در مسجد جامع نجف آباد، رعایت موازین شرعی و حقوق دیگران را از مهم ترین مسائل در برگزاری مراسم‌های مذهبی بیان کرد و گفت: باید سعی کنیم در کنار این مراسمات که نشانه ای از ابراز علاقه به ساحت ائمه اطهار است، این دسته ها و مراسمات سبب ایجاد گناه نشود.

 

وی با اشاره به این که این مراسم باید هر سال با شور و هیجان بیشتری برپا شود، افزود: این اشک ها، سینه زنی ها، دسته های عزا مقدمه ای برای ابراز محبت نسبت به اهل بیت(ع) است و این محبت بخشی از ثمره عاشورا و کربلا است که در این مراسمات کسب می کنیم.

 

حجت الاسلام حسناتی اطاعت و معرفت نسبت به شهدای کربلا و در صدر آنان حضرت اباعبدالله الحسین را عامل رهایی از زلزله های آخرالزمان بیان کرد و گفت: شناخت راه و هدف این شهدا، مسیر صحیح زندگی را نشان خواهد داد چنان که پیامبراکرم(ص) فرمود، حسین چراغ هدایت و کشتی نجات امت است.

 

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که بر این کشتی سوار نشوند به ویژه در آخر الزمان که هر لحظه و هر دقیقه با سیل ها و زلزله های اعتقادی به خصوص در مباحث دین، اخلاق و خانواده روبرو هستیم، تنها تمسک واقعی به اهل بیت(ع) سبب نجات و رهایی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه با قرائت این بند از زیارت عاشورا که «اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ(ع) فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ» افزود: قرار گرفتن در مکتب امام حسین(ع) سبب حفظ آبروی انسان در بهشت دنیا خواهد شد و سبب داخل شدن در بهشت ولایت الهی می شود از نزدیک شدن به فواحش برحذر می دارد.

 

وی دشمن کمر بسته است با وسایلی چون ماهواره و شبکه های مجازی سبب ریختن آبرو شود، و تنها سنگرهای معارف الهی و دینی است که خداوند برای محافظت ما در برابر این دشمنان در این دنیا قرار داده است.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان داشت: پیام اصلی کربلا، برپا شدن ندای توحید بوده است و در صحنه عاشورا و کربلا با شهادت امام حسین(ع)، قاتلان نشان دادند که به اسم توحید و لااله الاالله دست به این جنایت عظیم زده اند و مشکل امروز جوامع نیز دور شدن از توحید است.  

 

وی اعتقاد و ذکر معاد را از دژهای مستحکم دنیا در برابر مخاطرات دشمن برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتقاد واقعی به بحث معاد و مرگ، سبب اثرگذاری در اعمال و رفتار انسان در زندگی فردی و اجتماعی خواهد شد و هدف سیدالشهدا نشان زندگی ابدی و حیات جاوید بوده است.

 

حجت الاسلام حسناتی، تمسک به ولایت ائمه اطهار(ع) را یکی از دژهای مستحکم در دنیا بیان کرد و افزود: قرآن و نماز و اهمیتی که سیدالشهداء در شب عاشورا به این امر داشتند، از دیگر دژهای مستحکم در دنیا است که باید با افزایش محافل قرآنی و اهمیت بیشتر به امر نماز اول وقت، خود را در برابر برابر هجمه های شیطان و بمباران های اعتقادی محافظت کنیم.

 

وی در پایان افزود: مسیر و راه حسین(ع) زمانی غریب بود، ولی اکنون در اکثر کشورهای دنیا شاهد برگزاری مراسمات عزاداری هستیم و بشریت به مسیر اصلی خود رسیدن به ولایت ائمه اطهار(ع) دست پیدا کرده است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات