۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۶۸۹
حجت الاسلام آقاتهرانی:

افرادی که تصورش هم نمی کردیم با طرح امر به معروف مخالفت کردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای از افراد که حتی تصور مخالفت شان را با طرح امر به معروف و نهی از منکر نمی کردیم، با این طرح که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است مخالفت کردند.
مرتضي آقاتهراني حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني دبيرکل جبهه پايداري انقلاب اسلامي حجت الاسلام آقا تهراني نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با بیان این که صدق به معنای آن بوده آن چه می گوییم و آن چه است یکی بوده و واقعیت خارجی با بیان ما تطبیق داشته باشد، گفت: صدق در عمل هم باید داشته باشیم و تلاش ما در این راستا بوده که گفتار و رفتار یکی باشد.


وی با اشاره به این که متاسفانه خیلی از ما وفای به عهد و پیمان را به هم می زنیم، بیان داشت: پول را از فردی گرفته و پس نمی دهیم و منطق های عجیب و غریبی برای آن پیدا کرده و بیان می کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که قراری که می گذاریم باید پای آن بایستیم و ما که مسلمان هستیم باید پای تعهدات باشیم، افزود: اگر می بینیم کسی مشکلی دارد باید نهی از منکر کرده و به او بگوییم که نوعی صدق است و امر به معروف را نیز رعایت کنیم.


حجت الاسلام آقاتهرانی تصریح کرد: متاسفانه برای این که قانون امربه معروف و نهی از منکر راه بیاندازیم بعضی ها را که احتمال نمی دادیم در برابر آن ایستادگی کردند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که پارتی بازی ، رشوه خواری و رشوه دهی برای ما مهم شده است، گفت: با این اعتقاد و ایمان توقع داریم که امام عصر(عج) بیاید که چنین چیزی میسر نخواهد شد.


وی با بیان این که گاهی اوقات عده ای صدیق نامیده شده که نمونه بارز آن امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) هستند، بیان داشت: امام حسین(ع) می گوید شیعیان ما صدیق هستند و به این امر مهم توجه داشته باشیم که توقع خدا و اهل بیت(ع) از ما خیلی بالا است.


نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: صدیق بودن دست خود ما است که باید سعی کنیم در کارهای خود چیزی را ارائه دهیم باید باشد و یا در کاری وارد نشویم و یا آن کار را به درستی انجام دهیم.


حجت الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر این که ما گاهی اوقات اشتباه کرده و سپس آن را توجیه می کنیم که غلط بزرگ تری است، گفت: هرکسی کار خود را انجام نداده و گردن این و آن می اندازد و خودش هم نمی داند مقصر چه کسی است و گاهی هم به این چیزها افتخار می کنیم.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که این امور سبب می شود تا دیگران به ما اعتماد نداشته باشند، بیان داشت: ارتباط بسیاری میان صدق و کمال بوده و هر کسی می خواهد به کمال معنوی برسد باید صادق باشد.


وی گفت: اگر نشان دادیم مذهبی هستیم باید واقعا مذهبی باشیم و اگر رییس بودیم هم باید به طور واقع رییس بوده نه این که امکانات برای ما بوده و دردسرهای آن برای دیگران باشد.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که قیامت را باور نداشته و می گوییم کی به کی است و بزنیم برویم، بیان داشت: باید در قول دادن سخت گیری کرده و قولی که دادیم پای آن ایستاده و برای راستگویی از کارهای کوچک شروع کنیم و اگر صدق نباشد ایمان نهادینه نمی شود.


حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به برکات صدق، گفت: در قیامت صدق انسان به درد او خورده، اهل بهشت شده و خدا از او راضی است که به خاطر راستگویی به انسان جزا می دهد.


وی با تاکید بر این که صدق آن قدر جواب می دهد که باید راستگویی به همه را در زندگی خود نهادینه کنیم، بیان داشت: خبرگزاری ها و خبرنگاران باید صادق بوده و ممکن است به ضرر باشد ولی باید اصل صداقت را رعایت کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: باید از خود مراقبت کرده و به دنبال صدق در رفتار باشیم که اگر این طور شود هر چیزی از خدای تعالی بخواهیم روی ما را زمین نمی گذارد و باید بدانیم که اهل ایمان کسانی بوده که مراعات عهد و امانت را دارند./1314/پ202/ج

ارسال نظرات