۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۹۷۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از فرهنگ مهدوی مانع انحراف و کج روی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ مهدوی مانع انحراف و کج روی انسان می شود، گفت: اگر کسی امام زمان خود را نشناخته و باور به حضور ایشان نداشته باشد به بیراهه می رود.
امام جمعه دابودشت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در ویژه برنامه حسینیه در چند قدمی خورشید که از سیمای تبرستان پخش می شود با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: خداوند منان برای هدایت بشریت رسولان و ائمه معصومین(ع) را فرستاده تا منجی بشریت باشند و ما نیز باید سیره نورانی این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: پس از واقعه غدیر مردم عصر امام علی(ع) ایشان را نشناخته و گر چه به نظر خود اهل ایمان بودند ولی بصیرت نداشتند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که امام حسین(ع) واقعه بسیار زیبا و الهی رقم زد که ترسیم عبودیت و بندگی بود، بیان داشت: اگر واقعه عاشورا را بررسی کنیم در آن آموزه های متعددی وجود دارد که سبب ماندگاری واقعه عاشورا و سرور و سالار شهیدان شده است.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که راز ماندگاری امام حسین(ع) معرفت به خدای متعال بوده است، تصریح کرد: تشیع در مسیر ولایت بوده و آمده تا الگوبرداری کند که یکی از آن آموزه ها خط سرخ حسینی است.


وی با تاکید بر این که اهل بیت معصومین(ع) متعلق به زمان خود نیستند، گفت: خط سرخی که با قطره قطره خون شهدای کربلا رقم خورد و عاشورا واقعه نصف روزی بود ولی انگار کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.


استاد حوزه و دانشگاه، افزود: اهل بیت معصومین(ع) راهنمایان عزیزی بودند که مهربانانه درخشیدند و بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران سبب تعالی و سعادت انسان می شود که باید استفاده شایسته ای از آن داشته باشیم.


امام جمعه دابو و دشت سر، ادامه داد: زمین بدون حجت نبوده و چون خالق هستی زیبایی ها را رقم زده آمده است معلمان اخلاق را در مسیر عبودیت و بندگی قرار داده است.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که بهره گیری از فرهنگ مهدوی مانع انحراف و کج روی انسان می شود، گفت: اگر کسی امام زمان خود را نشناخته و باور به حضور ایشان نداشته باشد به بیراهه می رود.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که دشمنان برای خط سرخ حسینی و خط سبز مهدوی نقشه های بسیاری کشیده اند، بیان داشت: امام حسین(ع) در قلب و جان ما آمده است که رسانه ها این حضور پرشور مردمی را در عزاداری سرور و سالار شهیدان به تصویر کشیده و خط سبز مهدوی نیز به انسان حیات داده و زندگی را زیبا می کند.


وی در پایان گفت: نگاه زیبای امام زمان(عج) به لحظه لحظه زندگی ما خط سبز مهدویت است که باید در تلاش بوده پیرو واقعی این بزرگواران باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات