۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۲۹۹۵۸
استاد سطح عالی حوزه:

هتاکی به مسجد الاقصی ثمره ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و هتاکی به مسجد الاقصی، گفت: این جنایات، ثمره اختلاف و ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی است.
مسجدالاقصي مسجدالاقصي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی،استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مسجد پایین شهر بیرجند در جمع طلاب و مردم خراسان جنوبی با بیان این که رژیم صهیونیستی با هتاکی به قبله اول مسلمانان یعنی مسجدالاقصی، قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، گفت: اگرچه ملت غیور فلسطین با حرکت انقلابی خود عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده اند اما موضوع تأسف‌آور این است که کشورهای اسلامی با تأکید صرف بر مذاهب و فرقه های اسلامی، زمینه را برای تاخت تاز و وحشیانه گری های رژیم صهیونیستی بازگذاشته اند.

 

وی افزود: وقتی کشورهای اسلامی این‌چنین درگیر مسائل درونی خود باشند و اختلافلات مذهبی را علَم کنند و بر سر یکدیگر بکوبند مشخص است که رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش از این فرصت برای چپاول و قتل و غارت سایر مسلمانان مظلوم از جمله ملت فلسطین استفاده کرده و نقشه های شوم خود را در خصوص آمریکایی کردن خاورمیانه و یهودسازی اسلام و مسجد الاقصی به مرحله اجرا می گذارند.

 

 آیت الله ربانی مهممویی با اشاره به این که ایجاد اختلاف و تأکید بر تفاوت در میان امت اسلامی، زمینه قدرتگیری و ثبات روز افزون رژیم صهیونیستی را در منطقه فراهم می کند، تصریح کرد: باید دولت های اسلامی بیدار باشند و به این نکته توجه کنند که اگر جای پای رژیم صهیونسیتی در منطقه محکم شود برای مسلمانان امنیت و آسایش بی معنا خواهد بود.

 

وی با بیان این که باید امت اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان بیدار باشند، افزود: تا زمانی که وحدت بر جهان اسلام حاکم نشود خاورمیانه کانون فتنه گری های و جنایات های وحشیانه بیگانگان خواهد بود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی از علمای اسلام خواست در مقابل توطئه ها و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکرده و مردم را در خصوص جنایات های این رژیم آگاه کنند تا امت اسلام قبل از این که به وسیله دشمن تارو مار شود بتواند با توطئه های دشمن مقابله کنند.

 

آیت آلله ربانی مهمویی با اشاره به این که باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشیم، از طلاب و مردم خواست یکدیگر را نسبت به توطئه های دشمن آگاه کرده و سعی کنند رفتار خود را به شیوه ای با سایر فرق اسلامی تنظیم کنیم که بر وحدت تاکید شود تا بتوان با عنصر وحدت توطئه های دشمن را خنثی کرد.

 

 وی با بیان این که ظلم ستیزی مهم ترین پیام امام حسین(ع) برای امت اسلامی و ملت های آزاده جهان است، گفت: امت اسلامی و دولت های اسلامی باید از این روش امام حسین(ع) الگو برداری کرده و با اتحاد در مسیر مقابله با ظلم دشمن که همان رژیم غاصب صهیونسیتی و همپیمانان انگلیسی و آمریکایی آن است به پا خیزند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: وحدت و بصیرت همراه با عزت حسینی، مهمترین پشتوانه برای رهایی امت اسلامی از چنگال ظلم و ستم است و علمای اسلام باید مردم را برای این سه مورد تربیت کرده و آماده سازند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات