۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۳۰۱۱۷
کارشناس و مبلغ دینی:

وجود امام زمان سبب دفع بلا از انسان‎ها می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی با طرح اهمیت جایگاه دعا و نقش آن در زندگی گفت: امام زمان(عج) همچون خورشیدی در پشت ابر بلاها را از انسان‎ها دور می‎کند، امام زمان(عج) برای ما دعا می‎کنند و این سبب می‎شود که بلاها از انسان دور شوند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی محمودی، کارشناس و مبلغ دینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با اشاره به نقش دعا در زندگی انسان و اهمیت آن گفت: زندگی‎های انسان بر پایه دعا می‎چرخد، باید به دعا اهمیت بیشتری بدهیم، ما فکر می‎کنیم که جای دعا فقط در مسجد است.

 

وی افزود: دعا به معنای از خداوند درخواست کردن است و افراد و انسان‎ها آن گاه به در خانه پروردگار می‎روند که خدا را محتاج و ففیر إلی الله بیابند، انسان باید دریابد که نسبت به خداوند فقر ذاتی دارد و به همین دلیل باید در درگاه خداوند به نیاز و تضرع بنشیند.

 

کارشناس و مبلغ دینی خاطرنشان کرد: پروردگار عالم در سوره مبارکه فاطر می‎فرماید همه شما نسبت به خداوند محتاج هستید، فلاسفه درباره فقر انسان تعبیری دارند و آن این است که انسان‎ها ذاتشان عین فقر است، ما همه وجودمان، صبح و ظهرو شب و روزمان نیازمند خدا هستیم در حال سلامتی و بیماری به خداوند احتیاج داریم.

 

وی ادامه داد: اگر خدای متعال یک لحظه عنایت‎های خود را از انسان برگیرد انسان به نابودی و هلاکت کشیده می‎شود، هنگامی که واقعه‎ای برای انسان اتفاق می‎افتد و انسان تعبیر خدا رحم کرد را بیان می‎کند در واقع خداوند بخشی از رحمت خود را از انسان برداشته است.

 

حجت‎الاسلام محمودی با تأکید بر این نکته که ما انسان‎ها فقر ذاتی خود را درک نمی‎کنیم، ابراز کرد: خداوند در همه حال به ما رحم می‎کند، هزاران هزار بلا هست که انسان احتمال دچار شدن به آن را دارد، اما خداوند به رحمت و برکت خودش این بلاها را از انسان دفع می‎کند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید از خداوند درخواست کنیم تا بلاها از انسان دفع شوند، در حدیثی از امام معصوم نقل است که می‎فرماید امواج بلا و مصیبت‎ها را به وسیله دعا کردن از خود دور کنید، دعا و بلا همچون دو کفه ترازو است، هر چه بیشتر دعا بکنیم، بلاها از انسان بیشتر دفع می‎شود.

 

کارشناس و مبلغ دینی با طرح این پرسش که بسیاری از انسان‎ها غافل هستند اما همچنان بلایی به سراغشان نمی‎آید، خاطرنشان کرد: این امر از فایده امام زمان(عج) است، امام زمان(عج) همچون خورشیدی در پشت ابر بلاها را از انسان‎ها دور می‎کند،  امام زمان(عج) برای ما دعا می‎کنند و این سبب می‎شود که بلاها از انسان دور شوند.

 

وی بیان کرد: گاه انسان دعایی می‎کند و شرایط استجابت آن فراهم نیست، خداوند نیز برای انسان در آن لحظه بلایی را دور می‎کند، یعنی به جای استجابت خواسته‎اش بلایی که تقدیر بوده به او برسد، از او برداشته می‎شود، گاه نیز دعا مستجاب می‎شود اما چند سال بعد نتیجه این استجابت دعا دیده می‎شود./914/پ202/ب4

ارسال نظرات