۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۳۰۱۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

شبکه های ماهواره‌ای به دنبال مقابله با دین محوری جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که شبکه های ماهواره به دنبال مقابله با دین محوری جامعه هستند، گفت: فیلم ها و برنامه های نامناسبی در شبکه های ماهواره ای پخش می شود که اگر به دنبال آن ها برویم در مسیر حسینی قرار نداریم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسه نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که باید نفس خود را به تقوای الهی دعوت کنیم، گفت: اگر زندگی خود را در مسیر تقوای الهی قرار دهیم آن وقت است که عزت و برکت و نورانیت همراه خواهد شد.

 


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که بداخلاقی نشأت گرفته از عدم تقوای الهی است، بیان داشت: هر گونه خوش اخلاقی نشأت از حضور در ساحت مقدس تقوای الهی است و هرکسی که خود را بشناسد معرفت نفس پیدا می کند.

 


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که انسان باید بداند برای چه آمده و به کجا می رود، ادامه داد:  انسانی که در راستای خودشناسی گام بردارد به خودی خود با این مراعات تقوای الهی محقق می شود که سبب زیبایی زندگی بشریت است.

 


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید تلاش کنیم کنیم تا خود و خانواده مان را به تقوای الهی دعوت کنیم که سبب سعادت و تعالی انسان می شود، ادامه داد: همین که ترس از خداوند متعال داشته باشیم و از گناه دوری کنیم سبب عزت ما خواهد شد.

 


وی با تاکید بر این که در نظام خانواده هر رکنی جایگاه مخصوص خود را دارد، گفت: همسر و فرزند خانواده نقش بسزای خودش را دارد که حقوق اعضای خانواده باید نسبت به یکدیگر برای مردم تبیین و تفسیر شود.

 


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که ولایت پذیری سبب تعالی خانواده ها می شود، بیان داشت: خانواده های ما باید ولایت پذیری را سرلوحه امور خود قرار داده که از این امر ارزنده باید برای تعالی و رسیدن به مدینه فاضله استفاده کنیم.

 


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که این قیومیت مرد بر همسر و بر فرزندان خودش  سرپرست و ولی بودن نیاز است که ولایت پذیری باشد، افزود: اگر خدایی ناکرده تعلل در این خانه و خانواده پیش بیاید ایمان توأم با بصیرت بوجود نخواهد آمده و تزلزل ایجاد می شود.

 


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که باید بیاییم زندگی خود را حسینی رقم بزنیم، گفت: حرکت در مسیر نهضت حسینی سبب تعالی و تکامل جامعه می شود که باید فرزندان خود را حسینی تربیت کنیم.

 


وی با تاکید بر این که باید کاری کنیم تا روش و منش ما حسینی باشد، بیان داشت:  این امر ارزنده سبب هدایت ، فلاح و رستگاری بوده و ثمرات ارزشمندی برای ما خواهد داشت.

 

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که در هیچ جایی نه افراط  و نه تفریط  مورد قبول است، تصریح کرد: خانواده های ما در همه امور باید تعادل را رعایت کنند که خوب است و باید در کنار ایمان به دنبال بصیرت هم باشیم.

 


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که تشکیل خانه و خانواده همان گونه که غریضه ی جنسی را کنترل می کند تأمین رفاه  و آسایش را به همراه دارد، گفت: ترویج فرهنگ ازدواج در سکونت  قلبی ، دینی ، اسلامی ، اقتصادی و اجتماعی اثرگذار است.

 


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که شبکه های ماهواره به دنبال مقابله با دین محوری جامعه هستند، بیان داشت: فیلم ها و برنامه های نامناسبی در شبکه های ماهواره ای پخش می شود که اگر به دنبال آن ها برویم در مسیر حسینی قرار نداریم./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات