۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۳۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

930 نمایشگاه کتاب در مدارس همدان برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: در هفته کتاب یک هزار و 400 برنامه برای اجرا در سطح استان پیش بینی شده است و در همین راستا ۹۳۰ نمایشگاه کتاب در مدارس برگزار می شود.
نمايشگاه كتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، عصر روز گذشته در نشست ستاد هفته کتاب استان همدان گفت: هفته کتاب که از تاریخ 24 آبان ماه تا یکم آذر است فرصتی مناسب برای ترغیب بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشن کتاب در همه شهرستان های استان، تجلیل از خادمان حوزه کتاب، نقد کتاب، بررسی و معرفی کتاب، برگزاری نشست های هم اندیشی و آسیب شناسی حوزه تولید کتاب از جمله برنامه های این هفته است.

عبادی گفت: در هفته کتاب فعالیت گسترده و خودجوش ناشران بخش های خصوصی و دولتی افزایش می یابد که به عنوان یک تشکل در برنامه های بزرگداشت این هفته حضور جدی پیدا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اهم برنامه های هفته کتاب در 9 محور تعریف شده که از جمله آنها تشکیل ستاد هفته کتاب، فعالیت های نمایشگاهی، برگزاری نمایشگاه ها در مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها، اماکن ورزشی، برپایی نمایشگاه های تخصصی و سیار، تجلیل و تقدیر از ناشران و مؤلفان و پیشکسوتان عرصه کتاب، برگزاری همایش و سایر موارد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: یک هزار و 400 برنامه برای اجرا در سطح استان پیش بینی شده است و در همین راستا 930 نمایشگاه کتاب در مدارس برگزار می شود، هدف از برگزاری این برنامه ها توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش فرهنگ مکتوب و تجلیل از خادمان حوزه فرهنگ و نشر استان است.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، روستاها، محلات، مراکز نظامی و دانشگاهی خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی و اهدای کتاب به کتابخانه های استان از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بیست و دومین دوره هفته کتاب است.

عبادی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز برنامه های متعددی را در این هفته به اجرا در می آورد که از این برنامه ها می توان به برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری کلاس های نقد کتاب، برگزاری کلاس های آسیب شناسی حوزه مکتوب را اشاره کرد./967/پ203/ب4

ارسال نظرات