۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۳۲۶
عضو جامعه مدرسین:

روشنگری صدا و سیما فتنه 88 را ابتر کرد/ عذر بدتر از گناه برای پخش برخی برنامه‌ها از تلویزیون

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فعالیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی در فتنه 88 و اطلاع رسانی به موقع و بجا نگذاشت دشمن نقشه خود را پیاده کند، عملکرد رسانه ملی در عرصه فرهنگی را دارای نقدهای جدی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عملکرد رسانه ملی در مقابل فتنه 88 را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حرکت صدا و سیما در آن ایام به موقع و به جا بود و موجب روشنگری عموم مردم شد و نگذاشتند دشمن از نقشه شوم خود را به صورت کامل پیاده کند.

وی موضع گیری های سیاسی آقای ضرغامی را در طول این 10 سال مثبت دانست و گفت: ایشان و اکثر مردم در ارتباط با صیانت از آرای مردم در سال 88 به احسن وجه عمل کردند؛ اگر به فرض ادعای بجایی در زمینه تقلب وجود داشت باید از طریق قانونی اقدام می کردند نه این که به خیابان بریزند.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان در ارزیابی عملکرد صدا و سیما در عرصه فرهنگ، بیان داشت: چرا باید همیشه حداقل یکی از شبکه های ما فیلم های خارجی به نمایش بگذارد؟! پوشش نامناسب این زنان خود به خود در مسأله بد حجابی اثرگذار است؛ هرچه روحانیت در زمینه وجوب و اهمیت حجاب تبلیغ می کند با این فیلم ها تحت الشعاع قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی افزود: در برنامه های مختلف معمولا سعی می کنند حداقل از یک خانم و آقا استفاده کنند؛ این کار تأثیرات منفی در جامعه دارد و ارتباط با نامحرم را عادی می کنند.

وی با اشاره به این استدلال که پخش برخی برنامه های در صدا و سیما به منظور مقابله با برنامه های ماهواره ای است، گفت: می گویند اگر این مسائل نباشد مردم به ماهواره روی می آورند و این بدتر است؛ این استدلال برای من قابل هضم نیست زیرا آنهایی که می خواهند به دنبال ماهواره بروند کار خود را می کنند و با این برنامه ها قانع نمی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استفاده کردن از مراجع و روحانیون در برخی از برنامه های صدا و سیما را کار ارزنده ای دانست و ابراز داشت: در مناسبت ها، ماه مبارک رمضان، شب های احیا، برنامه های مذهبی خوبی پخش می شود.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان ادامه داد: صدا و سیما در معرفی انقلاب اسلامی به سراسر دنیا در حد توان خود کار کرده است و این جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به فعالیت های گسترده شبکه های وهابیت علیه تشیع، گفت: اگر میزگردهای متعددی برا اثبات حقانیت شیعه از رسانه ملی پخش می شد بهتر بود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات