۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۳۰۶۴۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ترویج کتابخوانی زمینه ساز اعتلای فرهنگی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که کتاب کارکردهای ارزشمندی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه دارد، گفت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا با کتاب انس گرفته و از تجربه ها و معرفت های آن استفاده کنیم که ما را به سمت حقیقت رهنمون می کند.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت هفته کتاب، گفت: کتاب از ارزش و مقام والا و گرانقدری برخوردار بوده که باید استفاده شایسته ای از آن در راستای تعالی انسان صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که مفاخر و مشاهیر در زمان های گذشته کتب متعددی برای ما به یادگار گذاشته اند، افزود: همه ما مدیون آن ها و فعالان حاضر هستیم که باید عزمی عمومی در راستای صیانت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که یکی از کارهای ارزنده فرهنگی ساخت کتابخانه ها بوده که باید به آن ها توجه شود، تصریح کرد: با توجه به گسترش تکنولوژی های روز باید به کتاب و کتابخوانی به عنوان ضرورتی مهم و اساسی توجه شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کتاب در همه جوامع از اهمیت گرانقدری برخوردار است، گفت:  تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه تمدن ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: بدون رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جوامع نمی توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد که باید در این راستا اهتمام شایسته ای برای ترویج این فرهنگ گرانقدر وجود داشته که اثرات ارزنده ای برای جامعه خواهد داشت.

 

وی گفت: تاکنون با وجود رشد و توسعه رسانه های جمعی هیچ رسانه ای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد تمدن ها داشته ایفا کند و کتاب کارکردهای ارزشمندی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه دارد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به اهمیت دانش اندوزی و کتابخوانی در دین مبین اسلام، بیان داشت: روایت های بسیاری از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) در این راستا وجود داشته و کتابخوانی از جایگاه والا و مقام عالی برخوردار است که در دین ما به دانش ورزی و کتابخوانی توصیه شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که کتاب دربردارنده اندیشه ها و تفکرات اندیشه وران و نخبگان است، افزود: پیشوایان دینی ما هم مسلمانان را به حفظ و نگهداری کتاب‏ها توصیه فرموده و از این رهگذر اهمیت فرهنگ مکتوب را به مردم یادآور شده‏اند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که کتاب امانت دار عقلانیت و خردورزی در جامعه است، گفت: کتاب مانند باران رحمتی است که هر انسان تشنه‏ای می‏تواند از آن سیراب شده و از آن برای تعالی و تکامل خود بهره گیری کند.

 

وی با اشاره به این که کتابخوانی نقش ارزنده ای در راستای دانایی و آگاهی انسان دارد، بیان داشت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا با کتاب انس گرفته و از تجربه ها و معرفت های آن استفاده کنیم که ما را به سمت حقیقت رهنمون می کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات