۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۷۸۷
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(142)

گام اساسی دفتر تبلیغات اسلامی در راه اندازی قطب‌های علمی و فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که ماموریت دفتر تبلیغات، حلقه فعال واصل میان نظام و حوزه است، به تشریح اهداف و فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه پرداخت و گفت: هدف این مرکز فرهنگی، تربیت افراد توانمند در حوزه هنر است.
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام صناعی، مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به نقش و جایگاه مهم دفتر تبلیغات اسلامی در اتصال حوزه با نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ماموریت دفتر تبلیغات، حلقه فعال واصل میان نظام و حوزه است.

 

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت و پتانسیل هنری طلاب یکی از ریز برنامه های کلان دفتر تبلیغات است، اظهار داشت: نقطه ضعف جامعه امروز ما این است که ابزار هنر دست افراد متخصص نیست.

 

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات با بیان این‌که ورود افراد متخصص به عرصه‌های مختلف هنری ضرورت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با راه اندازی مرکز فرهنگی و هنری به دنبال پر کردن خلأهای موجود در زمینه هنر است.

 

وی با بیان این‌که در میان طلاب حوزه ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گرایش‌های مختلف هنری وجود دارد، گفت: از آن‌جایی که جایگاه و مسیری برای ظرفیت‌های هنری حوزه تعریف نشده، شاهد هدر رفتن انرژی‌های با ارزش هستیم؛ از این دفتر تبلیغات برای ساماندهی طلاب هنری ورود کرد و با برگزاری جشنواره‌های اشراق، دست‌آوردهای خوبی را حاصل کرد.

 

حجت‌الاسلام صناعی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که دفتر تبلیغات تا نقطه ایده آل عرصه هنر فاصله بسیاری دارد اما نظام حوزه را نسبت به گذشته بسیار متفاوت کرده و با برگزاری انجمن‌های مختلفی همچون شعر، نقاشی و خطاطی توانسته است تا ظرفیت‌های خوبی را از دل حوزه جمع‌آوری و خط دهی کند.

 

وی با بیان این‌که امروزه دفتر تبلیغات به خروجی‌های ملی و بین المللی انسانی در عرصه هنر دست یافته است، گفت: هدف مرکز فرهنگی هنری تربیت افراد توانمند در حوزه هنر است و اگر تنها به دنبال آثار فاخر بود، هیچ‌گاه به دنبال خط دهی و تربیت افراد متخصص نمی‌رفت.

 

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی چند ماهی است که گام اساسی برای راه اندازی قطب‌های علمی و فرهنگی برداشته و مورد توجه و تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است؛ انتصاب دفتر به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نشانگر تأیید رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام صناعی اضافه کرد: دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه چهار قطب علمی فرهنگی دارد که شخصیت‌های طراز اول کشوری را در زمینه موضوعات مربوطه ورود داده و با برگزاری میزگردهای تخصصی ذیل این قطب‌ها، جریانی را در عرصه‌های مرتبط در کشور فراهم آورده است.

 

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک شاهد دست‌آوردهای بسیار خوبی از سوی قطب‌های دفتر تبلیغات در عرصه فرهنگی خواهیم بود، گفت: از آن‌جایی که این قطب‌ها به تازگی تشکیل شده است، تا کنون اقدام به تحویل خروجی امکان پذیر نبوده اما تحول بنیاد محور و فرهنگی محوری در زمینه عرصه‌های فرهنگی جامعه به وجود آمده است./997/پ200/ی

ارسال نظرات