۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۰۸۴۷
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

انرژی هسته ای بهانه است؛ آمریکا با هر نوع پیشرفت ایران مخالفت می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: مستکبران عالم قلب پاکی ندارند و هیچ‌گاه از مبارزه با اسلام دست برنمی‌دارند، این طور نیست که تنها به مقابله با انرژی هسته‌ای بپردازند، بلکه اگر بتوانند به دنبال این هستند که کوچک‌ترین فناوری ایران نداشته باشد.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، گفت: باید دانست هرگز دشمنان اسلام با اسلام رفیق نخواهند بود، هیچ وقت یهود و نصارای عشق و محبت به اسلام نمی‌یابند، در قرآن درباره راضی شدن یهود و نصارا از مسلمانان کلمه «لن» به کار برده شده است، لن به معنای نفی ابد است، یعنی این قضیه هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که استکبار به ویژه یهود و نصارا کینه اسلام را به دل دارند، اظهار کرد: آن‌ها قلب پاکی ندارند و هیچ‌گاه از مبارزه با اسلام دست برنمی‌دارند، این طور نیست که تنها به مقابله با انرژی هسته‌ای بپردازند، بلکه اگر بتوانند به دنبال این هستند که کوچک‌ترین فناوری ایران نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اوباما می‌گوید که با ایران مسائل زیادی داریم، قرآن می‌فرماید آن چه که اینان بر زبان می‌آورند، بیشتر از آن را در دل پنهان می‌کنند، اکنون به مخالفت با ایران به بهانه حقوق بشر برخاسته‌اند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در عربستان هم دست دزد را قطع می‌کنند و در ایران هم پس از تحقق 15 شرط دست دزد قطع می‌شود،‌ عربستان تا دیروز حق رأی به زنان را محترم نمی‌شمرد اما برای حقوق بشر به ایران اعتراض می‌کنند.

وی با اشاره به قضایای بحرین و اعتراضات شیخ عیسی قاسم به نظام سلطنتی بحرین، ابراز کرد: در بحرین مردم ادعا می‌کنند که ما دموکراسی می‌خواهیم اما استکبار زیر بار این ظلم نمی‌رود، حرف مردم بحرین این است که رفراندوم برقرار بکنند تا نوع حکومتی را که می‌خواهند تعیین کنند.

وی با اشاره به این‌که حرف ما در مسأله فلسطین نیز این است که در فلسطین انتخابات عمومی برای نوع حکومت صورت بگیرد، اظهار کرد: در بحرین و در فلسطین دیگر سلطنت باقی نمی‌ماند، اما الان عربستان سعودی و بحرین همچنان به این نظام ادامه می‌دهند و هیچ‌کس هم جرأت ندارد به این وضعیت اعتراض کند.

25 آبان برای انتقال پیام این حماسه به نسل‌های آینده است

وی با بزرگداشت سالروز حماسه 25 آبان اظهار کرد: در اصفهان در 25 آبان‌ماه 370 شهید را تشییع کردند و جالب این است که در همان روز نیز به جبهه اعزام داشتند و هم برای جبهه مال و آذوقه می‌فرستادند، مردم اصفهان این گونه پای دین و ایمان و حمایت از انقلاب و رهبری ایستادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمی به مناسبت 25 آبان‌ در اصفهان و تجلیل از مردم اصفهان به قصد به رخ کشیدن این ماجرا نیست، بلکه هدف ما این است که می‌خواهیم به مردم بفهمانیم که یک گروهی برای حفظ دین و انقلاب چه کارهایی کردند.

وی تجلیل از عاشورا را نیز به منظور انتقال درس این حماسه عظیم به نسل‌های آینده دانست و بیان کرد: یک عده‌ای در روز عاشورا نیز در برابر مستکبران ایستادگی کردند، استکبار آن زمان یزید و یزیدیان بود که ما نیز باید از این حرکت عاشورایی درس بگیریم.

اصفهان ولایی باقی خواهد ماند

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: در روز 25 آبان برنامه‌هایی برای این روز طراحی شده است، ما نیز باید بیش از مراسمی که هست شکر آن روز را به جا بیاوریم و نشان دهیم که اصفهان ولایی بوده و همچنان ولایی باقی خواهد ماند.

وی با تأکید بر این نکته که اصفهان از نظر تعداد شهید در جایگاه بالایی در کشور قرار دارد، اظهار کرد: باید به مردم بگوییم افرادی که از اصفهان برای رفتن به جبهه آمادگی داشتند به زور نرفتند، بلکه با کمال عشق این کار را کردند، با دست بردن به شناسنامه‌هایشان به سوی جبهه‌ها شتافتند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: مادران شهدای اصفهان در رفتن آنان اشک نریختند، بلکه اشک خود را در دل نگاه داشتند و برای این‌که دشمنان شاد نشوند در بازگشت جنازه‌هایشان ناله و زاری نکردند،‌ این روزی است که نباید آن را فراموش کنیم و همین راه مقابله با دشمن و استکبار جهانی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز بزرگداشت روز دیابت، اظهار کرد: دیابت همان مرض قند است، فردی که مبتلا به دیابت می‌شود، دچار سختی‌های بسیاری می‌شود راه حل دیابت هم پرهیز کردن است، پرهیز انسان را از مصرف دارو‌های بی‌مورد که خود عوارضی را در بر دارد، بازمی‌دارد./914/پ201/ج

ارسال نظرات