۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۰۸۲

چند خبر کوتاه از مازندران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یادواره شهدای محله شهید رجایی آمل با سخنرانی حجت الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات و برگزاری همایش بزرگ مدافعان حرم از جمله مهم ترین عناوین خبرهای کوتاه استان مازندران است.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، ششمین یادواره شهدای محله شهید رجایی آمل با سخنرانی حجت الاسلام حیدر مصلحی، رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و وزیر سابق اطلاعات برگزار می شود.

 

این یادواره که با مداحی کربلایی یاسر رجبی همراه خواهد بود در ساعت 20 روز چهارشنبه بیست و هشتم آبان ماه صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش رسا؛ یادواره شهدای محله شهید رجایی شهرستان هزارسنگر آمل در بلوار جانبازان ، ایثار سوم، مسجد امام محمدباقر(ع) برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ این مراسم گرانقدر از سوی یادواره شهدای محله شهید رجایی آمل، پایگاه مقاومت بسیج باب الحوائج(ع) و حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) سپاه آمل صورت می گیرد که از عموم مردم و عاشقان پاسداشت مقام والای شهدای گرانقدر ایران اسلامی جهت شرکت در این مراسم نورانی دعوت به عمل آمده است.


همایش بزرگ مدافعان حرم در آمل برگزار می شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش بزرگ مدافعان حرم، همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) در شهرستان آمل برگزار می شود.


این مراسم با سخنرانی سردار علیجان میرشکار، یادگار هشت سال دفاع مقدس و مداحی حاج روح الله بهمنی همراه خواهد بود.


به گزارش رسا؛ این مراسم در روز سه شنبه بیست و هفتم آبان و از ساعت بیست برگزار می شود.


گفتنی است؛ همایش مدافعان به همت هیأت امنای تکیه بنی هاشمی و هیأت یازهرا(ع) شهرستان آمل در
خیابان امام رضا(ع)، رضوان 36، کوچه جهانبخش صورت خواهد گرفت.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:
مبلغان دینی در راستای گسترش فرهنگ وقف پیشگام باشند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که وقف از جایگاه ارزنده و والایی در دین مبین اسلام برخوردار است، گفت: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز حرکت های ارزنده در نظام اسلامی خواهد بود که باید به کارکردهای گرانقدر آن توجه شود.


وی ، افزود: وقف به عنوان احسانی ماندگار همواره می تواند اثرات گرانقدری در جامعه داشته باشد که توجه به وقف های جدید و مورد نیاز جامعه امری مهم و اساسی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف ریشه در اسلام، قرآن و مبانی دینی و مذهبی دارد، گفت: ترویج این امر ارزنده نیازمند عزمی ملی و مشارکتی عمومی است که در این عرصه همگان باید وارد شوند.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید با نگاهی ارزنده و بسیج عمومی باشد، بیان داشت: همه مردم به خصوص علما، مبلغان و مدیران می توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: باید از این سنت ماندگار به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم که سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می شود که ترویج فرهنگ وقف باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به نیازهای روز جامعه گفت: استان ولایت مدار مازندران با دارا بودن بیش از سیزده هزار موقوفه و هفتاد درصد نیات واقفان در ایام محرم و صفر برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در کشور دارای رتبه سوم بوده و درحوزه های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی،پزشکی، دارو و درمان، کمک به بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان، فقرا و ایتام و دیگر عرصه ها نیاز به وقف جدید است که خیران می توانند در این راستا وقف کنند.

 

وی تصریح کرد: همت و توان اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران در این راستا بوده که از ظرفیت های لازم در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده کرده و از دستگاه ها و نهادهای مردمی و بسیج عمومی در این باره استفاده کند./1314/د101/ب1

ارسال نظرات