۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۳۱۱۰۲
معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

فرهنگ کتابخوانی یکی از نعمت‌های دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به کتب منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، گفت: کتب مختلفی که در این زمینه منتشر شده است تنها انتقال دهنده مفاهیم نیستند بلکه منتقل کننده یک فرهنگ بنام کتاب خوانی هستند.
عباس صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نشستی که شب گذشته با حضور حماسه نگاران و سیاستمداران کتاب دفاع مقدس در حوزه هنری تهران برگزار شد با اشاره به سخن امام خمینی که فرموده اند؛ جنگ برای مردم یک نعمت است، گفت: این نعمت را می توان دید و چشید و همه آن احساس را با خود به یادگار داریم، جنگ به روش های مختلف در فرهنگ مکتوب اثر گذاری کرده است، حوزه دفاع مقدس یک ژانر است و این مجموعه نیز در حال تکمیل است.


 
وی افزود: یکی دیگر از نعمات دفاع مقدس کتاب خوانی است، این حوزه به فرهنگ کتاب خوانی کشور کمک کرده است و کتب مختلفی که در این زمینه منتشر شده است تنها انتقال دهنده مفاهیم نیستند بلکه منتقل کننده یک فرهنگ بنام کتاب خوانی است که ما در کشور به آن بسیار نیاز داریم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به خاطره نویسی در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: خاطره نویسی در این دو دهه به یک مجموعه ای که می توان درباره آن اندیشید و غنای آن را مورد مطالعه مجدد قرار داد تبدیل شده است، حوزه خاطره نویسی امروز در حوزه فرهنگ مکتوب مبدل به یک شعبه قابل توجهی شده است، همان طور که در حوزه ادبیات دفاع مقدس یک تعاملی با ادبیات به صورت عام بوجود آمده که در حوزه کتب خاطره نگارانه نیز این چنین است.

 

صالحی با بیان اینکه حوزه اسناد نویسی یک شاخه دیگر از  فرهنگ مکتوب است، اظهار داشت: بین اسناد نگاری های شخصی و دفاع مقدس یک تعامل برقرار است، اما حوزه دفاع مقدس توانسته در اسناد نگاری رسمی یک غنا و محتوای عمیقی را به آن ییفزاید.

 

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به تاثیر کتاب بر انسان ابراز داشت: ویژگی کتب دفاع مقدس این است که از نوع خاصی می باشند، این کتب ترکیبی از شادی و غم را دارا می باشند مانند غم عشق که یک نوع ترکیب در آن وجود دارد./811/پ202/ب4

ارسال نظرات