۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۳۱۲۰۹
در هفته پژوهش صورت می‌گیرد؛

تجلیل از پژوهشگران، مبتکران و مخترعان برتر شهرستان پاکدشت

خبرگزاری رسا ـ فرماندار پاکدشت، گفت: لازم است در راستای پیاده‌سازی نقش علم برای توسعه ای که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، برنامه‌ریزی ویژه ای برای گرامیداشت هفته پژوهش صورت گیرد.
عليرضا قاسمي فرزاد فرماندار پاكدشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا قاسمی فرزاد فرماندار شهرستان پاکدشت عصر امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که با حضور رؤسای ادارات و دانشگاه‌های این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: آغاز هفته پژوهش، فرصتی برای تمام افراد به ویژه جویندگان علم و دانش است تا در کنار هم از تجربیات یکدیگر به خوبی استفاده کرده و به تبادل فن آوری ها و آخرین دستاوردهای عرصه کاری خود بپردازند.
 
وی با اشاره هم افزایی تولید در جامعه، تأکید کرد: لازم است تا در راستای پیاده‌سازی نقش علم برای توسعه ای که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، برنامه‌ریزی ویژه ای برای گرامیداشت هفته پژوهش صورت گیرد.
 
فرماندار پاکدشت مقام علم و دانش را در جامعه امروزی ضروری دانست و اظهار داشت: اهمیت دانش در جامعه نشان‌دهنده این است که سرنوشت ملت ایران را دانشگاه‌ها و پژوهشگران رقم خواهند زد.
 
وی با اشاره به اعلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر زمینه‌سازی اقتدار سیاسی و اقتصادی در جامعه بین‌المللی با پیشرفت علم افزود: از همین‌رو بر همه مسؤولان تکلیف شرعی است که در هفته پژوهش فعالیت مناسبی داشته باشند.
 
قاسمی فرزاد تصریح کرد: هفته پژوهش نباید تنها منحصر به برگزاری جشنواره و همایش شود؛ بلکه باید از نظر ایده‌پردازی به مقوله پژوهش توجه شود، چراکه پژوهش باید زمینه‌ساز اشتغال، قدرت و ثروت‌آفرینی برای کشور شود.
 
رییس شورای اداری شهرستان پاکدشت با بیان اینکه حضور کارآفرینان در هفته پژوهش سبب ارتقای بخش‌های مختلف می‌شود، مطرح کرد: حضور کارآفرینان سبب ارتباط وسیع دانشگاه، صنعت و جامعه و تحکیم این روابط می‌شود.
 
وی وحدت و یکپارچگی افراد در کسب دانش را خواستار شد و بیان کرد: دانش پژوهان باید دست به دست هم داده تا به اهداف بالاتری برسند.
 
نماینده عالی دولت در پاکدشت، هفته پژوهش و فناوری را فرصت مغتنمی برای تجلیل از پژوهشگران، مبتکران و مخترعانی که توانسته‌اند نقش به سزایی در حرکت رو به ‌جلوی کشور در عرصه‌های مختلف ایفا کنند برشمرد و اعلام کرد: طی مراسمی در هفته پژوهش از پژوهش گران برتر شهرستان پاکدشت تقدیر خواهد شد.
 
شایان ذکر است، در پایان این جلسه 3 کمیته اجرایی، علمی و اطلاع‌رسانی ستاد هفته پژوهش شهرستان پاکدشت تشکیل و اعضای آن مشخص شدند./804/پ202/ب4
ارسال نظرات