۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۳۱۲۵۸
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان:

محرم امسال خانه خدا با گلاب قمصر کاشان شست‌وشو و عطرآگین شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان گفت: ‍در پنجمین روز از ماه محرم امسال خانه خدا با 40 لیتر گلاب ناب قمصر کاشان شست‌وشو و عطرآگین شد.
حجت‌الاسلام سيد علي موسويان

حجت‌الاسلام سید علی موسویان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که همه ساله 80 لیتر گلاب ناب قمصر را برای شست‌وشوی خانه خدا به مسؤول شئون حرمین شریفین تحویل می شود گفت: همه ساله خانه خدا در دو نوبت نخستین بار در اول شعبان و دومین بار دهم ذی الحجه که امسال 5 محرم و هر بار با 40 لیتر شست‌وشو و عطر آگین می شود.  

 

وی افزود: گلاب قمصر کاشان را ما تحویل مسؤول شئون حرمین شریفین می دهیم اما مراسم شست‌وشو و عطرآگین کردن کعبه با عربستانی ها و با نظارت ما انجام می شود.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان یاد آورشد: افزون بر ارسال سالانه 80 لیتر گلاب ناب دو آتشه قمصر کاشان به عربستان مقدار زیادی عطر و اسانس گل محمدی نیز برای عطرآگین شدن کعبه به عربستان ارسال می شود.

 

حجت‌الاسلام موسویان در ادامه با اشاره به فلسفه شست‌وشوی خانه خدا گفت: رسول اکرم(ص) بعد از بیرون ریختن بت ها از کعبه گفت آب زمزم آورده و با عطر مخلوط کرده و س‍پس خود شخصا اقدام به شست‌وشوی کعبه کرد و این کار سنتی شد تا هر زمانی که کعبه باز می شود داخل آن را با آب زمزم همراه با گلاب ناب کاشان شسته س‍پس با عطر محمدی که از قمصر کاشان ارسال شده معطر می شود.

 

به گفته وی کار شست‌وشو و عطر آگین شدن خانه خدا با عطر و گلاب قمصر از سال 72 را به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری آغاز کرده و همه سال خانه خدا با عطر و گلاب شست‌وشو و عطر آگین می شود./1307/ت303/ب4

ارسال نظرات