۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۳۱۳۳۵
همزمان با هفته بسیج؛

گردهمایی‌ بزرگ طلاب و روحانیان استان سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان سمنان گفت: همزمان با هفته بسیج گردهمایی بزرگ طلاب و روحانیان این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مهدي مقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام مهدی مقری، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج نقش طلاب و روحانیان را در اجرای مأموریت‌ها و برنامه‌های بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی همواره کلیدی و اثر بخش دانست و اظهار داشت: امروز بسیج و تفکر ناب آن در وجود تمامی مردم ایران اسلامی فراگیر است.

 

وی طلاب و روحانیان را نما و نماد دین در جامعه برشمرد و با تأکید بر حضور تأثیر گذار این قشر در جامعه تصریح کرد: ایفای نقش برجسته روحانیان در اجرای احکام الهی و توجه به ارزش‌های دینی و اعتقادی و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجتماع افزود: بدون تردید با توجه به شاخصه‌های عنوان شده بسیج طلاب و روحانیان یکی از مهم ترین اقشار هجده‌گانه بسیج است.

 

حجت الاسلام مقری با بیان اینکه کارنامه حضور روحانیان و طلاب در حماسه آفرینی‌های هشت ‌سال دفاع مقدس زبانزد و درخشان است، خاطر نشان کرد: روحانیان و طلابی که در عرصه دفاع مقدس مسؤولیت‌های خطیر و نقش‌های گوناگونی را ایفا کرده بودند امروز نیز در جبهه جنگ نرم شاخص‌تر از گذشته در پیشانی مبارزه با دشمن گام برمی‌دارند و جوانان بسیاری را در این مسیر هدایت و راهبری می‌کنند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان سمنان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، بسیج را مجموعه برآمده از ارزش‌های ناب اسلامی و شیعی و ایمان و اخلاص برشمرد و عضویت و فعالیت در سایه این نام را افتخاری بزرگ برای هر فرد دانست و گفت: روحانیان بر اساس وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی در راستای ترویج آموزه‌های اسلام ناب محمدی فروگذار نیستند.

 

وی گردهمایی بزرگ روحانیان و طلاب در شهرستان‌های مختلف استان سمنان همزمان با هفته بسیج را تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری و جلوه بصیرت و معنویت در مجموعه بسیج عنوان و تصریح کرد: حضور فعال و مؤثر طلاب و روحانیان در اجرای سفر‌های معنوی راهیان نور و نقش هادی آنها در اردوهای جهادی در کنار فعالیت‌های کم‌نظیر روحانیان در طرح شجره طیبه صالحین و بوستان‌های سلامت نمونه‌هایی از عملکرد خوب و تأثیر گذار بسیج طلاب است.

 

حجت الاسلام مقری در خاتمه افتتاح پایگاه‌های بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی طلاب و مبلغان با موضوع آسیب‌های ماهواره در قالب طرح دجالواره، برگزاری نشست‌های علمی بصیرتی در پایگاه‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران و تجلیل از 20 طلبه ممتاز بسیجی و روحانیان ایثارگر هر شهرستان را از دیگر برنامه‌های بسیج طلاب و روحانیان استان سمنان در هفته بسیج عنوان کرد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات