۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۲۳۱۵۵۶
استاد حوزه و دانشگاه:

فاصله گرفتن از اخلاق دینی عامل گسترش ناهنجاری ها در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اخلاق محوری سبب دور شدن از منکرات می شود، گفت: اخلاق محوری زمینه ساز نهادینه سازی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است که از منکرات دوری کرده و به سوی معروف ها می رویم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که اخلاق محوری زمینه ساز سعادت و تعالی انسان است، گفت: باید در راستای ترویج اخلاق اسلامی اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد که در این صورت بداخلاقی های موجود از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که اخلاق محوری سبب دور شدن از منکرات می شود، بیان داشت: اخلاق محوری زمینه ساز نهادینه سازی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است که از منکرات دوری کرده و به سوی معروف ها می رویم.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که اخلاق محوری نجات بخش بشریت است، ادامه داد: حضور در ساحت مقدس نماز اثرات ارزشمند و والایی برای ما داشته که یکی از آثار وضعی آن عزت آفرینی برای انسان است.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که خواندن نماز سبب تعالی جسم و روح و شاکله جسمی زیبایی خواهد شد که خداوند متعال برای ما آفریده است، افزود: متأسفانه بعضی از ما در جسم مانده و در تربیت روح کوشش و اهتمام لازم را از خود به کار نبرده ایم.


وی گفت: امور عبرت آموز بسیاری را مشاهده می کنیم که باید بهره برداری خوبی برای خود داشته باشیم که حضور در مجالس ختم سبب آن خواهد شد تا یاد مرگ در ما ایجاد می شود ولی بسیار زود آن را فراموش می کنیم که نباید این گونه باشد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضور در ساحت مقدس نماز سبب پرورش روح انسان می شود، بیان داشت: نماز وسیله ای ارزنده برای پرورش فضائل اخلاقی و تکامل معنوی انسان است که باید به آن توجه داشته باشیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که دنیا محوری مانع تعالی و تکامل انسان می شود، افزود: تعلق خاطر و وابستگی به امور مادی سبب خواهد شد تا انسان در همان جسم باقی مانده و نتواند به اوج و تعالی برسد.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که حضور در ساحت مقدس نماز سبب پرواز روح انسان در عالم ملکوت می شود، گفت: اگر نماز خوانده و گناه می کنیم باید به نماز خود مراجعه کرده و ببینیم این نماز ما چگونه است.


وی با بیان این که متأسفانه نماز ما ورود آن سفر جسمی نه روحانی است، ادامه داد: افکار گمشده و مشکلات در نماز به ما مراجعه می کند که چنین نمازی توان آن را ندارد تا انسان را به معراج برساند.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند منان محبت بسیاری بر ما انسان ها داشته که باید حق شناس و قدرشناس بوده و در راستای کسب رضایت خداوند متعال و تقرب الی الله گام های ارزنده ای برداریم.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که نماز به سایر اعمال انسان ارزش و روح می دهد، گفت: توجه به نماز زمینه ساز اخلاص در وجود بشریت بوده و انسان را مخلص می کند که در واقع نماز مجموعه ای از نیت خالص، گفتار پاک و اعمال خالصانه است.


وی با اشاره به این که متأسفانه گاهی اوقات ضلالت صورت و سیرت انسان را فرا می گیرد، بیان داشت: اگر نماز انسان قبول شود زمینه ساز نجات و رستگاری ما خواهد شد که  نماز یار دیرین انسانیت و بشریت است که بلافاصله در عالم قبر به ما مراجعه می کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات