۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۱۶۲۵
امام جمعه آمل:

ترویج کتابخوانی زمینه ساز توسعه فرهنگی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که ترویج کتابخوانی زمینه ساز توسعه فرهنگی جامعه است، افزود: هنر ما باید در این باشد که از کتاب استفاده شایسته ای داشته و با مطالب آن بتوانیم سطح فرهنگ خود را بالا برده و تنها به فکر ورق زدن آن نباشیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب شهرستان آمل که در مجتمع فرهنگی حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که کتاب زمینه ساز رشد فکری جامعه بشری می شود، گفت: بهترین یار انسان کتاب بوده که به یادگار می‌ماند و به نوعی دوست انسان است.

 

وی افزود: نوشته در عالم زیاد است، اما همه کتاب نیستند که متأسفانه با همین نوشته ها یک عده ای را گمراه می کنند و مدیران کتابخانه های عمومی باید توجه داشته باشند کتاب هایی را در کتابخانه عرضه کنیم که زمینه ساز خیر و برکات برای انسان باشد.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: ما نباید به صرف وقت گذرانی در کتابخانه حضور پیدا کنیم و باید از زمانی که در اختیار ما قرار گرفته بهترین بهره برداری را در راستای ترویج فرهنگ، اطلاعات و دانش خود داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید بهره برداری ارزنده ای از کتاب داشته باشد، بیان داشت: مطالعه کتاب ثمرات ارزشمندی برای انسان داشته و می تواند او را به تعالی برساند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج کتابخوانی زمینه ساز توسعه فرهنگی جامعه است، افزود: هنر ما باید در این باشد که از کتاب استفاده شایسته ای داشته و با مطالب آن بتوانیم سطح فرهنگ خود را بالا برده و تنها به فکر ورق زدن آن نباشیم.

 

وی گفت: اگر کسی می خواهد نویسنده شود نباید به دنبال سودجویی بوده و هر قلمی که می نویسیم در راستای کسب رضایت خداوند منان باشد که آن زمان می تواند ارزشمند و اثرگذار باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که کتابی ماندگار است که بعد از ما بگویند نویسنده کتاب خوبی نوشته و برای همیشه باقی بماند، افزود: پدر کتاب ایران علامه طباطبایی است که این روز را به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نام گذاری کرده اند و این عالم گرانقدر بزرگ ترین مفسر قرن حاضر بوده که تفسیر بزرگ المیزان از آثار ماندگار علامه طباطبایی است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید براین که کتاب بهترین یار انسان است، تصریح کرد: مهم ترین اثر کتاب در زندگی انسان این بوده که از آن درس بگیریم و کتاب می تواند بینش و مسیر ما را تغییر داده و ثمرات ارزشمندی داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن نیز به عنوان بهترین کتاب است که می تواند سعادت زندگی انسان را تضمین کند، بیان داشت: برای بهتر زیستن باید از معارف والای قرآن کریم بهره برداری کنیم که تضمین کننده آینده انسان است.

 

وی با تاکید بر این که تلاش ما باید در این راستا بوده که در مسیر حق و حقیقت باشیم، تصریح کرد: اگر در مسیر حقیقت و در پناه خداوند منان قرار نداشته باشیم سبب ذلت و خواری خواهد شد که باید به آن توجه داشته باشیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر اهمیت ترویج کتابخوانی در جامعه، ادامه داد: کتاب و کتابخوانی باید پیوست فرهنگی تمام فعالیت ها باشد که یکی از دغدغه های ارزنده رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات