۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۱۶۶۵
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان:

برخورد با تکفیری‌ها باید به دو صورت عقیدتی و نظامی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که برائت از تکفیری‌ها باید عملیاتی شود، گفت: تکفیری‌ها گروه اقلیت قدرت طلب و سیاست باز هستند که با هدایت صهیونیزم جهانی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام جنگ راه می‌اندازند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان

حجت‏الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» گفت: برگزاری کنگره برائت از تکفیری‌ها از سوی دو مرجع تقلید شیعه پشتوانه علمی این برائت را می‌رساند.

 

وی افزود: این‌که دو عالم برجسته براساس مبانی فقهی و فکری برائت از تکفیری‌ها را اعلام می‌کنند در سطح بین المللی انعکاس بسیاری بالای داشته و نشان دهنده پشتوانه علمی جریان برائت است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که برائت از تکفیری‌ها باید عملیاتی شود، اظهار داشت: این برائت باید از فکر و اندیشه به عمل برسد، این عمل نیز باید از سوی دولت‌های اسلامی شکل اجرایی به خود گیرد.

 

وی ادامه داد: اراده محکم و قوی برای مبارزه با جریان‌ها تکفیری باید وجود داشته باشد و ضمن اعلام برائت در عمل نیز کمک‌ها به این گروه‌ها قطع شود، علما و مردم کشورهای اهل سنت باید به دولت‌های حامی تکفیری‌ها فشار بیاورند تا سرمایه‌های نظامی و اقتصادی را در اختیار تکفیری‌ها و تندروها قرار ندهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان اظهار داشت: امیدواریم این همایش بزرگ محرک و زمینه‌ای برای قطع کمک‌های نظامی و اقتصادی به تکفیری‌ها باشد تا نهایتا منجر به وحدت و عظمت جهان اسلام شود.

 

استاد حوزه علمیه قم درباره راهکارهای مقابله با جریان‌ها تکفیری نیز عنوان کرد: با این جریان‌ها باید برخورد نظامی و عقیدتی صورت گیرد، چرا که عقیده و فرهنگ زیر بنای رفتار انسان است، باید مبانی انحرافی تکفیری‌ها کاملا برای مردم تبیین و روشن شود.

 

وی تأکید کرد: قدرت اصلی دست مردم است، و گرنه تکفیری‌ها گروه اقلیت قدرت طلب و سیاست باز هستند که با هدایت صهیونیزم جهانی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام جنگ راه می‌اندازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که با جریان‌ها تکفیری باید برخورد عقیدتی و عملی داشت، گفت: مردم باید هوشیار باشند، وقتی این گروه‌ها جایگاه خود را میان مردم از دست داده و مردم حمایتی از آنها نداشته باشند قطعا ضعیف و ریشه کن خواهند شد./993/ت302/ف

ارسال نظرات