۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۱۹۹۴
حجت الاسلام عابدی خبر داد؛

تحصیل بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از تحصیل بیش از پنج هزار دانشجو در دانشکده های این دانشگاه در سراسر کشور خبرداد.
حجت الاسلام احمد عابدي

حجت الاسلام احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که ترویج تعالیم والای قرآن کریم ضامن تعالی و سعادت انسان است، گفت: این کتاب نورانی بهترین هدایت کننده سعادت بشری بوده که باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره گیری شود.

 

وی با اشاره به این که بهره گیری از معارف و تعالیم والای قرآن کریم باید مورد توجه باشد، افزود: قرآن کریم به عنوان منبع هدایت و رحمت در اختیار ما قرار گرفته است که باید با اهتمام و تلاش ارزنده در راستای بهره گیری از آن تلاش شود.

 

حجت الاسلام عابدی با بیان این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در راستای ترویج فعالیت های قرآنی در کشور فعالیت دارد، بیان داشت: این دانشگاه با اختیار داشتن 22 دانشکده در شهرهای کشور فعال بوده و برای تبیین و ترویج تعالیم والای قرآنی گام برمی دارد.

 

وی از تحصیل حدود پنج هزار و 200 دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور خبرداد و افزود: این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت دارد.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان این که تقویت تحصیلات تکمیلی همواره به عنوان رویکردی جدی مورد توجه است، تصریح کرد: در سال جدید هزار و 700 دانشجو جذب کردیم که از این تعداد حدود 550 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در دانشکده های این دانشگاه شدند.

 

حجت الاسلام عابدی با اشاره به این که این دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته های علوم قرآن، تفسیر قرآن، تربیت معلم قرآن و فنون و قرائت قرآن فعالیت دارد، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان در رشته های علوم قرآن، تفسیر قرآن، اخلاق اسلامی، مدرسی معارف اسلامی و علوم قرآن و حدیث به فعالیت می پردازد.

 

وی با بیان این که پژوهشگاه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور راه اندازی شده است، بیان داشت: توجه به پژوهش همواره به عنوان امری ارزنده مورد تاکید و توجه بوده است تا بتوانیم پژوهش محوری را سرلوحه امرو خود قرار دهیم.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به این که تحقق رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد نظر فعالیت های دانشگاه است، افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است تلاش داریم با ارائه مقالات، پایان نامه ها، برگزاری همایش ها و دیگر امور بتوانیم در این راستا کوشا و فعال باشیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات