۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۲۳۱۹۹۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

هدف آمریکا در منطقه جلوگیری از بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فریب تبلیغات شیطان بزرگ و حامی گروه تروریستی داعش را نباید خورد آنها برای تأمین سلاح برای داعش با بهانه سرکوبی تروریست وارد منطقه شده‌اند.
آيت الله حاج سيد اسدالله مسعودي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله حاج سید اسدالله مسعودی علوی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  شامگاه جمعه در مسجد جامع عقیله الزینب روستای دارالسیاده علوی شهرستان کاشان گفت: آمریکا و حامیان دروغین حقوق بشرکه داعش مولود و زاییده آنها است با موج اسلام هراسی به دنبال جلو گیری از بیداری اسلامی هستند.

 

وی افزود: دشمن امروز با استفاده از ماهواره و اینترنت به حریم خصوصی خانواده ها وارد شده است تا از این طریق جوانان ایران اسلامی را که سرمایه های آینده کشور هستند به انحراف بکشاند تا از این راه به اهداف خودش در جنگ نرم بر علیه جمهوری اسلامی برسد.  

 

آیت الله مسعودی علوی در ادامه با تأکید بر توجه به کارهای خیر و مورد رضایت خداوند و ائمه اطهار(ع) گفت: فریب شیطان را نباید خورد چرا که برخی اوقات برخی از کارها به زعم انسان کار خیر است اما در اصل چنین چیزی نیست.

 

وی افزود: مسیر زندگی به سوی سالمندی و پایان عمر است و در این مسیر انسان هیچ اراده ای از خود ندارد وچه بخواهد و نخواهد باید برود از این رو باید از فرصت زندگی که خداوند به او داده است برای آخرت خود توشه ای بردارد.

 

مسؤول مؤسسه در راه حق در ادامه با اشاره به این که آیت الله بروجردی که عمرخود را در راه علم جد و جهد و جهاد و اجتهاد به سر برد در دوران سالمندی در شرایطی قرارگرفت که برای برداشتن یک کتاب از روی زمین نیازمند کمک دیگران بود که این امر بیانگر این است که انسان در  دوره ای از عمرکوتاه خود توان انجام هرکاری از او سلب می شود.

 

وی همچنین با اشاره به این که صدقه نمی تواند از مرگ انسان جلوگیری کند اما از مرگ های سخت پیشگیری می کند یاد آورشد: خداوند به پیامبر می گوید تو می میری و امت تو هم می میرد اما اراده خداوند براین است که امام زمان(عج) زنده باشد که آن هم دنبالش مرگ است، از این رو انسان تا می تواند و توان دارد باید کارکند و به کارهایش رنگ خدایی بدهد.

 

به گفته وی برخی اوقات انسان فکرمی کند کاری که انجام می دهد خیر است اما اگر در کاری که انجام داده تأمل و تفکر داشته باشد متوجه خواهد شد کاری که انجام داده است کار خیر نبوده است.

 

عضو جامعه مدرسین یاد آورشد: در عزاداری های برخی از شهر ها علم هایی با تیغه های متعدد با حرکت در خیابان ها باعث اختلال در عبور و مرور  می شوند در حالی که هیچ کدام از آنها علت حرکت دادن علم و یا دهل زدن را نمی دانند و اصلا نمی دانند این کار بدعت است یا بدعت نیست.

 

آیت الله مسعودی علوی با اشاره به سینه زنی با بدن برهنه از سوی برخی از عزاداران هیأت ها یادآورشد: دین اسلام دین تفکراست و تفکر در ردیف عبادت است، لذا عزادارانی که با بدن برهنه سینی زنی می کنند و عزاداری می کنند چه خوب است در باره این نوع عزاداری ها تفکر داشته باشند و آنچه را که عزاداری سنتی است انجام دهند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یاد آورشد: انسان برای هرکاری که می خواهد انجام دهد باید از فکر خود کمک بگیرد که آیا کاری که قصد دارد مورد رضایت خداوند است یا نه، لذا وقتی مطمئن شد کاری که انجام می دهد مورد رضایت خدا خواهد بود انجام دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از الطاف خداوند این است که بنده خدا تا مرتکب گناه نشود برایش گناهی ثبت نمی شود اما چنانچه قصد انجام ثوابی را داشته باشد قبل از انجام کار ثواب برایش ثواب منظور می شود.

 

وی افزود: هر شبی که به روز منتهی می شود، روز با ما حرف می زندکه ای فرزند آدم من برایت تازه هستم و من شاهد تو هستم تا می توانی کار خوب و عمل خیر انجام بده که فردای قیامت برایت شهادت خواهم داد و تو دیگر من را نخواهی دید و بدان که فردایت نیامده و دیروزت هم گذشته است.

 

آیت الله مسعودی علوی یاد آورشد: زمستان بهار عبادت است و روزهای زمستان کوتاه و بهترین فرصت برای روزه گرفتن و شب های طولانی زمستان بهترین فرصت برای اقامه نماز شب است، باید از این فرصت برای باقی مانده عمر خود استفاده کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات