۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۳۲۰۹۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

ایستادگی در برابر سلطه گران مهم ترین درس نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که عبرت های عاشورایی باید الگوی امروز جامعه ما قرار گیرد، گفت: درس نهضت عاشورا ظلم ستیزی و ایستادگی برابر ظالمان است.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، امروز در مراسم سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) که در آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا از این ایام به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

 

وی با اشاره به این که این ایام فرصتی ارزنده برای خودسازی و تعالی انسان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با انجام عمل صالح در راستای تقرب به خداوند منان گام بردارد که ثمرات ارزشمندی برای زندگی او خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که نهضت عاشورا تبلور الطاف خفیه الهی برای بشریت در تاریخ است، افزود: تحولات بیداری اسلامی و پرده برداری از چهره واقعی معاندان به اهل بیت(ع) و اسلام ناب از الطاف خفیه الهی در نهضت سرور و سالار شهیدان است.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: بیان داشت: باید با دیدی عمیق و ارزشمند به واقعه عاشورا پرداخته شده و از آن به عنوان درسی ارزنده برای خود استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که نهضت حسینی حماسه ای سرشار از درس های مختلف است که باید از آن بهره گیری شود، تصریح کرد: این حماسه بزرگ درس ها، پیامدها و معجزات خداوندی دارد که باید پیام های عاشورا در اعصار و زمان های مختلف تبیین و بازخوانی شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که گسترش امروز اسلام ناب به برکت نهضت عظیم حسینی حاصل شده است، گفت: عمق فاجعه عاشورا به حدی است که سبب ماندگاری این مجاهدت بی نظیر در تاریخ شده است.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که انسان باید در عمل پیرو نهضت سرور و سالار شهیدان باشد، افزود: تلاش ما باید در این راستا باشد تا عمل گرایی را سرلوحه امور خود قرار داده و بتوانیم پیرو واقعی حماسه حسینی باشیم.

 

وی گفت: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) همواره به عنوان اصلی اساسی باید در زندگی انسانی مورد توجه باشد که زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید تلاش کند تا تابع اهل بیت معصومین(ع) بوده و پیرو سیره نورانی این بزرگواران باشد، افزود: انسانی که مسیر زندگی خود در راستای تبعیت از خاندان عصمت و طهارت قرار دهد می تواند به اوج و تعالی دست پیدا کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که انسان باید تقوا و ایمان را در زندگی خود نهادینه کند، بیان داشت: تقوا محوری و ایمان مداری به عنوان اصولی ارزشمند بوده و می تواند انسان را از نقشه های شوم شیطانی در امان نگاه دارد و او را به درگاه ایزد منان نزدیک کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات