۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۲۱۵۸
رییس اداره اوقاف آمل:

بهره گیری از رهنمودهای ولایت ضامن سعادت و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که بهره گیری از رهنمودهای ولایت ضامن سعادت و تعالی انسان است، گفت: انسانی که اطاعت از ولایت داشته باشد می تواند مسیر را به درستی طی کرده و با انحراف مواجه نمی شود.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، شب گذشته در مراسم سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که امام حسین(ع) مظهر شجاعت و حق طلبی است، گفت: انسانی که می خواهد حسینی باشد باید دو ویژگی ارزنده راستگویی و عمل به وظایف در سختی ها را مورد توجه قرار دهد.

 

وی افزود: انسان باید همواره در راستای بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) و معارف والای قرآن کریم گام برداشته و نباید به گونه ای باشد که قرآن را آن گونه که می پسندیم اطاعت کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که عده ای می گویند دنیا بد و عده ای هم بیان می کنند دنیا خوب است، گفت: هر دو نظر دارای اشکال بوده و مال و ثروت زمانی بد است که دلبسته به دنیا شویم.

 

وی با اشاره به این که دنیاطلبی مانع تعالی و تکامل انسان می شود، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا در این دنیا به فکر سرای آخرت بوده و از لحظه های زندگی در راستای انجام اعمال خوب و تقرب به حضرت گام بردارد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که بهره گیری از رهنمودهای ولایت ضامن سعادت و تعالی انسان است، گفت: انسانی که اطاعت از ولایت داشته باشد می تواند مسیر را به درستی طی کرده و با انحراف مواجه نمی شود.

 

وی با اشاره به این که وجود اختلافات به سبب آن است که حق را گم می کنیم، بیان داشت: در بعضی از مواقع دچار اشتبه شده که هنوز نتوانستیم حق و باطل را به درستی تشخیص دهیم.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: در انقلاب اسلامی کسانی را داشتیم که همانند طلحه و زبیر بوده و در یک امتحان چهره واقعی خود را نشان دادند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که انسان باید ایمان داشته و امام حسین(ع) را به طور حقیقی اعتقاد داشته باشد، تصریح کرد: حرف زدن و عمل کردن دو امر متفاوت است که باید تلاش کنیم تا عمل گرایی را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در راستای تعالی و سعادت خود گام برداشته و در این راستا کوشا باشد، گفت: مشکل ما در بحث ایمان این بوده که به داشته های خود اکتفا کرده و برای تقویت آن تلاشی نداریم.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که انسان باید سطح ایمان خود را ارتقا داده تا بتواند به مراتب والا برسد، بیان داشت: انسان باید افق دید خود را گسترش داده و در راستای تحقق ارتقای معنویت حرکت کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر این که تحقق عدالت امری ضروری و مهم است، ادامه داد: انسانی که ایمان نداشته باشد نمی تواند عدالت را در جامعه پیاده کند که باید در تلاش باشیم ایمان محوری را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات