۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۳۲۳۱۰
از سوی دفتر آیت الله نظری؛

مجلس ترحیم حجت الاسلام شجاعی در ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس ترحیم حجت الاسلام شجاعی کیاسری از سوی دفتر آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری برگزار شد.
مراسم ترحيم حجت الاسلام شجاعي مراسم ترحيم حجت الاسلام شجاعي مراسم ترحيم حجت الاسلام شجاعي مراسم ترحيم حجت الاسلام شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مجلس ترحیم حجت الاسلام سید حسن شجاعی، نماینده اسبق ساری در مجلس شورای اسلامی عصر امروز از سوی دفتر آیت الله نظری خادم الشریعه با حضور علما، روحانیان، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام امامقلی پور، امام جمعه جویبار در این مراسم از حجت الاسلام شجاعی به عنوان عالمی خدمت گذار، مجاهد و بصیر یاد کرد و گفت: این روحانی برجسته از سال 42 حق را شناخت و در مسیر حق از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

 

وی با بیان این که این عالم وارسته عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به انقلاب و نظام اسلامی سپری کرد، افزود: این شخصیت ارزشمند عشق و ارادت خالصانه ای به امام راحل و مقام معظم رهبری داشت و این ارادت در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب کاملاً مشخص بود.

 

امام جمعه جویبار، حضور حجت الاسلام شجاعی در چهار دوره مجلس شورای اسلامی را نشان دهنده مقبولیت و محبوبیت این عالم وارسته دانست و خاطرنشان کرد: اقبال مردم به این شخصیت خدوم نشان دهنده جایگاه وی بود.

 

استاد حوزه علمیه به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام شجاعی اشاره کرد و گفت: این حضور بی نظیر نشان داد که مردم در تکریم از چنین شخصیت هایی هیچ گاه کم نخواهند گذاشت.

 

حجت الاسلام امام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود شناخت حق را نخستین مرحله رسیدن به تعالی دانست و افزود: آنچه که واقعه عاشورا را رقم زد، عدم شناخت حق از سوی مردمان آن زمان بود.

 

وی با بیان این که مردم باید ضمن شناخت حق در مسیر حق نیز گام بردارند و عقب نشینی نکنند و در این مسیر ثابت قدم باشند، گفت: متأسفانه برخی ها حق را می شناخت، مسیر حق را نیز می یابند، اما در این مسیر ثابت قدم نیستند، این درحالی  است که باید در مسیر حق جانبازی کرد.

 

حجت الاسلام امام قلی پور در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمن از علم، آگاهی و بصیرت ملت ایران هراسان است، ادامه داد: مهم ترین دلیل مخالفت و دشمنی دنیای استکبار با ایران اسلامی پیشرفت های علمی آن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام اسلامی در سایه وحدت و همدلی ملت ایران امروز به پیشرفت های ارزشمند در عرصه های مختلف دست یافته است، افزود: همه تلاش دشمن جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است، اما آنها باید بدانند که قطار پیشرفت ایران اسلامی هیچ گاه عقب گردی ندارد.

 

وی با بیان این که علم، اقتدار، عزت و بزرگی می آورد، ادامه داد: انسان با علم و دانش می تواند در مسیر تعالی و سعادت حقیقی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام امام قلی پور در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تبعیت و قدرشناسی عموم جامعه از علما و فقهای دینی تأکید کرد و گفت: علما برای هر منطقه و جامعه ای برکت هستند که باید از ظرفیت آنها به خوبی بهره گرفت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات