۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۳۲۴۸۵
با شرکت اهالی رسانه و مطبوعات خراسان شمالی؛

ضریح مطهر برادر امام رضا در بجنورد عطرافشانی و غبارروبی شد

خبرگزاری رسا ـ اهالی رسانه و مطبوعات استان خراسان شمالی ضریح مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) را عطرافشانی و غبارروبی کردند.
غبارروبي ضريح مطهر برادر امام رضا در بجنورد توسط اهالي رسانه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عصر دوشنبه همزمان با اول صفر، مراسم غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با مشارکت اهالی رسانه و مطبوعات استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این مراسم معنوی که برای نخستین بار در استان خراسان شمالی از سوی خبرنگاران صورت گرفت، خبرنگاران و اهالی رسانه استان لباس خادمی بر تن کرده و ضریح مطهر برادر ارشد امام رضا(ع) را با اشک دیده عطرافشانی و غبارروبی کردند.

 

در آیین عطرافشانی و غبارروبی ضریح مطهر حضرت سیدعباس(ع)، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سخنرانی کرد و ولی الله قاسم پور، مداح برجسته استانی نیز دقایقی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در حاشیه این مراسم معنوی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، بر تلاش رسانه ها در ترویج این فریضه الهی و حسنه جاریه تأکید کرد و افزود: فعالیت رسانه ها علی الخصوص رسانه های دینی در سال های اخیر نقش چشمگیری در افزایش شمار موقوفات و اجرای نیات خیر واقفان در این استان داشته است.

 

وی با بیان این که برنامه های بزرگداشت هفته وقف در استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از بیست و نهم آذر الی پنجم دی ماه امسال برگزار می شود، اضافه کرد: عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری، وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) و وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه در این سنت حسنه از جمله رویکردهای هفته وقف امسال محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزادگان، جهاد اقتصادی، ارتقا بهره وری موقوفات، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی از دیگر رویکردها و اسامی هفته وقف امسال به شمار می روند که رسانه ها می توانند با توجه به این سرفصل ها نسبت به تهیه خبر و گزارش از موقوفات اقدام کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و حرکت کاروان های زائران پیاده از استان های مختلف کشور به سوی حرم مطهر امام رضا(ع)، اظهار داشت: امسال نیز حرکت این کاروان ها در قالب طرح گام های آسمانی تا امام مهربانی انجام می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر بهره گیری رسانه ای از این حرکت عظیم عزاداران حسینی و رضوی در جهت ارتقای بعد معنوی مردم، افزود: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که در مسیر مشهدالرضا(ع) واقع شده و مردم این استان همه ساله رسم میهمان نوازی و میزبانی زوار امام هشتم را به خوبی به جای می آورند.

 

وی با اشاره به این که امسال نیز همایش بدرقه کاروان های پیاده حرم رضوی در استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود، اظهار داشت: تلاش می شود تا امسال با مشارکت جمعی و فعالیت مناسب، هدف یادآوری و زنده نگه داشتن مودت به اهل بیت(ع) در جامعه بیشتر و بهتر از گذشته محقق شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات