۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۳۱۱
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

راه همزیستی فرقه‌های اسلامی تکیه بر اندیشه‌های معتدل است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دین اسلام برای هدایت و سعادت بشریت آمده است و با تکیه بر اندیشه های معتدل اسلامی می‌توان زمینه را برای همزیستی فرقه های اسلامی فراهم کرد.
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، امروز در آیین افتتاح واحد بانوان دانشگاه مذاهب اسلامی شهر سنندج گفت: نظریه‌پردازی درباره همزیستی اسلامی از سوی علما و اندیشمندان جهان اسلام و حاکم کردن این تفکر در جوامع اسلامی بهترین گزینه برای مقابله با نگرش تکفیری‌ها است و از نفوذ افکار منحط و تندرو در جهان اسلام جلوگیری می‌کند.


وی افزود: دین اسلام برای هدایت و سعادت بشریت آمده است و با تکیه بر اندیشه های معتدل اسلامی می‌توان زمینه را برای همزیستی فرقه های اسلامی فراهم کرد.


رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: فعالیت‌های دانشگاهیان و تلاش نخبگان دانشگاهی به عنوان محور توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و باید به این مهم توجه داشت که هیچ حرکت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بدون توسعه علمی میسر نخواهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: آنچه که دانشگاه مذاهب را متمایز می‌کند این است که این مرکز علمی بر اساس رفع نیاز امت و با دید تطبیقی و جمع‌نگارانه نسبت به همه مذاهب اسلامی به ارائه مباحث علمی و تربیت دانشجویان می‌پردازد.


وی تصریح کرد: استان کردستان تجلی گاه وحدت اسلامی است و شعبه دانشگاه اسلامی در سنندج باید از دیدگاه های همه علمای استان به وی‍ژه نماینده محترم ولی فقیه در استان استفاده کند تا نمودهای این هم زیستی اسلامی و انسانی را گسترده تر کند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج باید زمینه‌ساز بهره‌مندی از همه ایده‌ها و نظرات نخبگان علمی و دینی کردستان باشد و با سرمایه‌گذاری فکری‌تری به سوی تأمین نیروی انسانی مورد نیاز منطقه و حتی خارج از کشور باشد.


وی ادامه داد: در مسیر تولید اندیشه به منظور گسترش زندگی اسلامی باید برای شعبه سنندج دانشگاه مذاهب اسلامی، سرمایه گذاری بیشتری شود، این شعبه می تواند در صادرات علمی و تامین نیروی انسانی توانمند برای دیگر مناطق نیز نقش داشته باشد.

گفتنی است، واحد خواهران دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج امروز شنبه با حضور رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و امام جمعه موقت سنندج افتتاح شد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات