نظریات ارائه شده در کرسیهای آزاداندیشی یک اختراع علمی است
![کرسي هاي آزاد انديشي](/Original/1391/07/30/IMAGE634864240950625000.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قدرتالله خسروشاهی استاد دانشگاه اصفهان در بیستمین کرسی آزاداندیشی حوزه های علمیه اصفهان که پیش از ظهر امروز با عنوان «نقد و بررسی تنافی حجاب با آزادی در حقوق بشر و حقوق اسلامی» برگزار شد، به عنوان استاد داور بعد از بیان نظریه و انتقاد از سوی مدعوین به جمع بندی مطالب پرداخت و گفت: ما باید وارد مرحلهای شویم که بتوانیم مباحث دینی را از نگاه بروندینی به جهان عرضه کنیم.
وی با تقدیر و تشکر از حجتالاسلام راعی به سبب ارائه نظریه بروندینی خود پیرامون حجاب گفت: در دنیای کنونی وظیفه ما طلاب و مراکز علوم دینی در درجه اول آشنایی هر چه بیشتر با ادبیات و مؤلفه های جهان است تا بتوانیم از این مولفه ها در جهت اشاعه مبانی دین مبین اسلام بهره ببریم.
حجت الاسلام خسروشاهی با انتقاد از این مسأله که اکثر نظریههای ارائه شده در معارف دین، به صورت دروندینی بیان میشود، افزود: اینکه ما بتوانیم مباحث و مبانی دین را به صورت دروندینی و با استفاده از کلام الهی و سخنان اهلبیت بیان کنیم، کار زیاد سختی نیست، هنر واقعی زمانی است که بتوانیم از نگاه بروندینی این معارف را در سطح جامعه و جهان انتشار دهیم.
وی در ادامه بیان داشت: استفاده از ادبیات دروندینی تنها برای افرادی مفید خواهد بود که به این ادبیات اعتقاد داشته باشند و ارائه نظریاتی درباره مسائلی چون حجاب و پوشش برای انتقال این مبانی به جهان باید از یک ادبیات مشترک استفاده کنیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان درباره اهمیت کرسی های آزاد اندیشی افزود: برای کرسیهای آزاداندیشی باید امتیاز ویژهای قائل شویم تا بتوانیم اینگونه نظریات به ویژه از لحاظ بروندینی، را در سطح جهانی و با ادبیات جهان مطرح کنیم.
وی با اشاره به توجه جدی به برپایی هر چه بیشتر این کرسی ها به ویژه در مجامع علمی بیان داشت: باید این کرسی ها و نظریات از سوی نقادان و به ویژه مخالفان مورد نقد جدی قرار گیرد و در انتخاب داوران بسیار دقت شود که نظریات ارائه شده در این گونه کرسیها، یک اختراع علمی است.
گفتنی است، در این کرسی آزاد اندیشی حجت الاسلام رسول مظاهری عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه اصفهان و حجتالاسلام عبدالرسول قاسمی رییس مؤسسه مجتهده امین اصفهان، به عنوان اساتید به نقد نظریه ارائه شده در این کرسی پرداختند./1306/پ202/ب6