۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۳۳۴۴۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی مهم ترین مشکل جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ و مفاهیم قرآنی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی جامعه نهادینه شود، گفت: امروز مهم ترین مشکل جوامع بشری فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآنی است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چمستان با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع گفت: فلسفه وجودی همه دستگاه های اجرایی در نظام اداری خدمت به مردم یا تکریم ارباب رجوع و تحصیل  رضایت مندی مراجعان و مشتریان اداری است.

 

وی با اشاره به این که موضوع مهم تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع اساس و شالوده کار ادارات و دستگاه های اجرایی باید باشد، افزود: این امر ارزشمند از سال ها پیش مورد سفارش و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته که هدف از این طرح تحصیل و به دست آوردن رضایت مندی لازم و کامل مردم در سیستم های اداری نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: متأسفانه مشاهده می شود برخی موارد موضوع تکریم ارباب رجوع در اجرای وظایف روزمره به فراموشی سپرده می شود و وضع موجود با آموزه های دینی ما که باید در یک حکومت اسلامی مراعات شود چندان به چشم نمی خورد.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که در آموزه های دینی و قرآن کریم به موضوع تکریم ارباب رجوع توجه ویژه ای شده است، گفت: قرآن کریم برخورد بزرگوارانه با مردم را سبب استحکام حکومت می داند که باید به بهترین نحو ممکن در راستای تحقق آن تلاش شود.

 

وی با اشاره به این که مسؤولیت ها به عنوان امانتی در اختیار ما قرار دارد، بیان داشت: در انجام تکالیف خود باید کوشا بوده تا تضییع حقوق مردمی صورت نگیرد که باید اهتمام ارزنده ای در راستای رفع مسائل و مشکلات مردمی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که تضییع حقوق مردم سبب رنجش و دل آزردگی مومنان و بندگان صالح خدا می شود، ادامه داد: باید با تقوایی ارزنده در راستای تحقق رضایت مردم و خدمت به خلق خداوند متعال گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، افزود: محبت به مردم بسیار ارزنده بوده که باید مردم را دوست داشته باشید تا مردم نیز شما رو دوست داشته باشند.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که برخورد همراه با تواضع و احترام باید نسبت به مردم صورت گیرد، گفت: برنامه ریزی ارزنده و شایسته ای باید در ادارات صورت گیرد تا از امکانات و لوازم اداری به نحوی شایسته استفاده شود.

 

وی با بیان این که منشور اخلاقی ادارات باید از سوی کارمندان رعایت شود، بیان داشت: رعایت الویت ها باید در برنامه های اداری مورد توجه و اهتمام باشد.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که سرعت و دقت در خدمات سرلوحه کاری دستگاه های اجرایی باشد، ادامه داد: کیفیت بخشی به خدمات دستگاه ها و نهادها همواره به عنوان امری ارزشمند صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدالت محوری زمینه ساز رضایت مردمی خواهد بود، افزود: پایبندی به ضوابط و عدم تبعیض اداری سبب تکریم ارباب رجوع می شود که باید به نحوی والا به آن توجه شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات