۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۶۴۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اربعین حسینی تجلی عشق و ارادت مردم به امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، عزاداری برای امام حسین(ع) را یک افتخار بزرگ برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: توسل به سالار شهیدان ما را از غرق شدن در گناهان رهایی خواهد داد.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین حسینی این شهرستان با بیان این که نهضت حسینی مملو از درس های تاریخی است، افزود: یکی ازمهم ترین وظیفه مبلغان تبیین صحیح درس ها و عبرت های عاشورا برای مردم است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، عزاداری برای امام حسین(ع) را یک افتخار بزرگ برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: توسل به سالار شهیدان ما را از غرق شدن در گناهان رهایی خواهد داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین امینیان با بیان این که هیأت های مذهبی و هیأت امنای مساجد باید توجه داشته باشند مراسم اربعین حسینی باید باشکوه تر از هر سال برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران اسلامی همواره برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان را بر خود یک تکلیف مهم می دانند.

 

امام جمعه آستانه اشرفیه از امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و فرشته نجات یاد کرد و بیان داشت: برای سعادت در دنیا و آخرت باید خود را به معارف حسینی مجهز کنیم و این معارف اصیل می تواند ما را از نیرنگ شیطان حفظ کند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حضور پرشور نسل جوان در عزاداری سالار شهیدان را نشان از عشق حسینی در قلب های جوانان ایران اسلامی دانست و گفت: باید زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد و هیأت های مذهبی را فراهم کرد.

 

امام جمعه آستانه اشرفیه، ﻋﺰاداری ﺑﺮای ﺳﯿﺪ اﻟﺸﮫﺪا(ع) را ﺗﻌﻈﯿﻢ ﺷﻌﺎﺋﺮ دﯾﻦ ﻋﻨﻮان و ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: اﯾﻦ ﺳﻮﮔﻮاری ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻋﺮض اﺧﻼص ﺑﻪ اﺳﻼم، ﻗﺮآن، اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) و ﺷﮫﺪای ﮐﺮﺑﻼ را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ﻋﺰاداری ﺑﺮای اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) را ﯾﮏ ﻋﺒﺎدت داﻧﺴﺖ و اداﻣﻪ داد: ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ دﯾﻦ ﮐﻪ در ﻗﯿﺎم ﺧﻮﻧﯿﻦ ﮐﺮﺑﻼ ﻣﺘﺒﻠﻮر ﺷﺪه اﺳﺖ، از ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺑﺮﮐﺎت ﺳﻮﮔﻮاری ﺑﺮای ﺳﯿﺪ اﻟﺸﮫﺪ اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺎن اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) در ﻣﻮﻗﯿﻌﺖ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ در واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا، ھﺪف ﻗﯿﺎم اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) را اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﮫﯽ از ﻣﻨﮑﺮ ﺳﺎزﻧﺪه ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻧﮕﮫﺪارﻧﺪه ﺗﻤﺪن ھﺎ اﺳﺖ.

 

امام جمعه آستانه اشرفیه ﺑﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﭼﺮاﯾﯽ ﭘﯿﺪاﯾﺶ واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﭘﺮداﺧﺖ و ﮔﻔﺖ: اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) در ﺷﺮاﯾﻄﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ اﮔﺮ ﺳﮑﻮت ﻣﯽ ﮐﺮد، از اﺳﻼم، ﻋﺪاﻟﺖ و زﺣﻤﺎت ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم(ص) اﺛﺮی ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽ ﻣﺎﻧﺪ.

 

وی واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا را اﻟﮕﻮی آزادی ﺧﻮاھﺎن ﺟﮫﺎن ﻧﺎﻣﯿﺪ و ﮔﻔﺖ: ﺷﻌﺎر ذﻟﺖ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮی اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) از ﺣﻨﺠﺮه ھﺎی ﻣﻠﺖ ھﺎی ﻣﻈﻠﻮم و ﻣﺮدم ﺳﺘﻤﺪﯾﺪه دﻧﯿﺎ ﺷﻨﯿﺪه ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

حجت الاسلام و المسلمین امینیان در ادامه سخنان خود به رسالت مداحان اشاره کرد و با بیان این که همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود، بیان داشت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

 

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد اربعین امسال بهتر از سه سال گذشته برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار این دیار و روحانیان منطقه پشتیبان برگزارکنندگان بزرگداشت اجتماع عظیم اربعین حسینی هستند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات