۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۳۳۹۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره‌گیری از سبک زندگی اسلامی سبب ترویج ارزش‌های دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که انقلاب اسلامی در عرصه جهانی صادر شده است و هنوز هم باید در راستای ترویج آن تلاش کرده و همه مسیرها در خط تحکیم و ترویج ارزش های نظام اسلامی و دینی باشد، گفت: شکل‌دهنده این عزت تربیت صحیح در خانه و خانواده است و این امر با تحقق سبک زندگی اسلامی میسر می‌شود.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد، با بیان این‌که شاکله به وجود آورنده جامعه خانواده است که باید به کارکردهای ارزشمند آن توجه شود، گفت: اگر بتوانیم فرزندان خوبی در خانواده تربیت کنیم، این امر می‌تواند ثمرات بسیاری برای جامعه داشته باشد.


وی با اشاره به این‌که ارتقای روح بشریت سبب تحقق مدینه فاضله می‌شود، بیان داشت: آن زمان است که جامعه جهانی از ما الگوپذیری خواهد داشت که امام خمینی(ره) فرمودند این انقلاب صادر خواهد شد.


امام جمعه دابو و دشت سر افزود: انقلاب اسلامی در عرصه جهانی صادر شده است که هنوز هم باید در راستای ترویج آن تلاش کرده و همه مسیرها در خط تحکیم و ترویج ارزش های نظام اسلامی و دینی باشد و شکل‌دهنده این عزت تربیت صحیح در خانه و خانواده است که این امر با تحقق سبک زندگی اسلامی میسر می‌شود.


استاد حوزه علمیه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خشونت طلبی نباید در خانواده های ما وجود داشته باشد، چون خشونت،
کانون گرم خانواده را با سردی مواجه می‌کند، ادامه داد: اگر به تعالیم والای دینی و زندگی علمی و عملی انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) توجه کنیم چیزی به نام خشونت وجود ندارد.


حجت‌الاسلام تقی زاده با تأکید بر این‌که انسان باید تواضع و فروتنی را به عنوان الگوی عملی خود قرار داده و در راستای تحقق آن گام بردارد، گفت: باید تلاش کنیم تا معارف والای قرآن کریم را در برنامه های خود اجرایی کنیم، چون قرآن برای همه ابعاد زندگی انسانی دستورالعمل‌های لازم را ارائه می‌دهد.


وی با اشاره به این که عبد مؤمن کسی است که تمام ابعاد زندگی خود را براساس آموزه‌های قرآنی قرار دهد، تصریح کرد: هیچ‌گاه عبد مومن به دنبال تکبرورزی در میان خانواده و جامعه نبوده و همواره تلاش می‌کند تا تعالیم والای دینی را عملی کند.


استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: باید با حضور در ساحت مقدس اخلاق محوری و بهره گیری از ارزش های والای انسانی خانواده‌ای برگرفته از سبک زندگی اسلامی تشکیل داده و تعالی‌بخش آن باشیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع)، گفت: این کتاب ارزشمند کتابی است که می‌توانیم با بهره گیری از آیات و نشانه‌های نورانی آن زندگی خود را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهیم.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این‌که یکی از مباحث مهم مطرح شده در رساله حقوق امام سجاد(ع) بحث نماز است که باید در راستای اجرای ارزنده آن اهتمام والایی داشته باشیم، افزود: نماز عبادتی ارزنده بوده که می‌تواند انسان را به مراتب والا و گرانقدری ارتقا دهد.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که نماز نقش ملموسی در شکل گیری شخصیت انسان دارد، بیان داشت: علما و عرفا از طریق نماز در این مسیر قرار گرفته و ما را به انجام این فریضه ارزشمند همراه با ابعاد آن دعوت کردند.


وی با اشاره به این که حضور در ساحت نماز اثرات گرانقدری در زندگی انسان داشته و سبب سعادت و خوشبختی می‌شود، ادامه داد: نماز زمینه‌ساز عزت و سربلندی بوده و جامعه‌ای که در آن نماز نباشد با ظلمت فراوان و بداخلاقی روبرو است که باید از این فریضه ارزنده به عنوان صیقل‌دهنده روح خود استفاده کنیم.


امام جمعه دابو و دشت سر افزود: نسل جوان جامعه باید از طریق نماز با خداوند منان ارتباط برقرار کنند، چون عزت و سربلندی از طریق حرکت در این مسیر نورانی حاصل می شود و بای گفت نماز کتاب زیبای معرفت شناسی است./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات