۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۹۴۱
آیت‌الله نوری‌ همدانی:

غرب از اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی به شدت هراسان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی به شدت غربی ها را به وحشت انداخته است، این مساله را نشانگر قدرت فوق العاده اسلام و ولایت دانست.
آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به رسالت ویژه علما بر اساس تاکیدات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) تصریح کرد: شأن علما تنها بیان احادیث و روایات نیست.

 

وی با بیان این که کار فقها و علما نباید به حدیث گفتن و تدریس فقه و اصول خلاصه شود، تاکید کرد: علما باید در برابر هر ظلم و ستمی فریاد بزنند و در مقابل استکبار بایستند.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به دوران امامت حضرت امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: در آن 25 سال خانه نشینی حضرت علی(ع) مشروعیت وجود داشت، اما مقبولیت وجود نداشت و بعد از 25 سال مردم به سمت ایشان هجوم آوردند و مقبولیت نیز حاصل شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از قرآن به عنوان بهار دل های علما یاد کرد و گفت: اگر در قرآن دقت شود شکوفایی و مطالب فراوانی از این کتاب مقدس و آسمانی دستگیر انسان می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اذعان رسانه های غربی ها مبنی بر این که زیارت اربعین حسینی خطرناک ترین موضوع برای غرب است، یادآورشد: در این تجمع دینی پنج برابر حج مسلمانان جمع می شوند، در دنیا چنین اجتماع و مجمعی نداریم که حدود بیست میلیون نفر مسلمان جمع شوند و این مساله تهدیدی برای غرب است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: این موضوع نشانگر قدرت ولایت و اسلام است که با وجود خطر و تهدید مردم عاشقانه به سمت کربلا و عتبات سرازیر می شوند و باید قدر این مساله را دانست. /924/پ202/ج

ارسال نظرات